Direktlänk till inlägg 25 december 2008

den 3 januari kommer dom till Rättviks bowlinghall

Av Lisa Persson - 25 december 2008 09:07

  Vinnarna har fått flest röster under programmet

Här är siffrorna som visar att Larz Kristerz varit tittarfavoriter under hela ”Dansbandskampen”.

– Det var ingen fajt under resans gång, säger Gunilla Nilars, projektledare på SVT till aftonbladet.se.

Scotts var de flestas storfavoriter.

Men bandet som flest tittare röstade på under programmets gång var – slutsegrarna Larz Kristerz.

Det visar SVT:s egna röstsiffror.

Som jämnast var det i det andra programmet, där det endast skiljde 1 251 tittarröster till Larz Kristerz fördel.

”Ganska övertygande”

Efter det har Älvdalens stolthet fått överlägset flest röster varje gång. Som mest skiljde det 133 401 röster mellan banden.

– Det var ganska övertygande mer röster som Larz-Kristerz fick, säger Gunilla Nilars.

Röstsiffrorna totalt sett har också ökat under programmets gång. Något som Gunilla Nilars ser som en succé.

– Det blev en enorm ökning av inringningar. Jag tror att inringningsstatistiken per tittare är större för ”Dansbandskampen” än för ”Melodifestivalen”, säger hon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Persson - 27 april 2015 19:25


   Hej. Jag gjorde min magsäcksförminskning oktober 2013 o har gått ner -58 KG.  Har stått still i 6 månader i vikten men kroppen förändrar sig hela tiden sen dess. Jag har mått så bra och ångrar inte att jag fick göra denna operation. Det so...

Av Lisa Persson - 25 april 2015 09:22


I  Hej o godmorgon på dig.  Är i Sandviken hos min älskling sen i onsdags. I dag åker vi förbi sommarstuga på väg hem till Vikarbyn.  Hoppas du får en härlig lörda.  Love Lisa      ...

Av Lisa Persson - 16 april 2015 07:42


Ja önskar dig en underbar dag i dag. Har varit med på #radiodalarna nu på morgonen.  Kommer att lägga upp det om en stund.  Hoppas du kommer att tycka det är intressant och att du också tar jägarexamen.      ...

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:32


 

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:27

Jag fick nyss en inbjudan att få vara med på torsdag morgon o få prata om vad jag vill i 5 minuter.  Har bestämt mig nu vad jag ska prata om.  Men det får ni lyssna på kl 06.20. ;-) ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards