Alla inlägg under mars 2012

Av Lisa Persson - 17 mars 2012 19:12


Mannen till sin fru:
- Vad skulle du göra om jag vann på lotto?
Frun:
- Ta hälften och lämna dej.
Mannen:
- Bra, jag vann 12 kr, här är 6 kr. Rör på 
benen...         http://tracking.technodesignip.com/?action=count&projectid=642&contentid=6533&referrer=-&urlaction=r...http://tracking.technodesignip.com/?action=count&projectid=642&contentid=6533&referrer=-&urlaction=r...

Av Lisa Persson - 16 mars 2012 14:42

Ja nu var det helg igen..

Jag hinner inte med i svängarna nu..

Vikten står jag still i fast jag går och går och går..

Men härligt är det för jag känner mig starkare och inte så ont i huvudet längre..

Törs nästan inte skriva detta..

Solen skiner och man känner av värmen..

MEN HATAR MINA FÖNSTER.. herre gud hur dom ser ut.. men väntar ett par veckor till innan jag tar och gör dom..

Här har ni en vårbild på min härliga hund..KUNGEN... 

Nu tar jag kaffekoppen och sätter mig i solen en stund..hej då..love lisa

Av Lisa Persson - 6 mars 2012 20:48

Limemarinerad ugnsbakad kycklingfilé

Foto: Gunnar Magnusson

 

På bilden visas kycklingfilé med vingbenet kvar men det går förstås lika bra med kycklingfilé utan ben. 

Ingredienser för 4 personer

4 kycklingfiléer
pressad saft av 2 lime
1 msk olja
salt och peppar
Rödlöksmarmelad:
2-3 rödlökar
2 dl strösocker
pressad saft av 1 lime

Rot- och grönsakspotpurri:

4 stora potatisar
2 palsternackor
2 morötter
1 liten purjolök
250 g broccolibuketter
1 dl grovhackad persilja

Örtbuljong:

2 1/2 dl hönsbuljong
2 dl vispgrädde
1/2 kruka färsk basilika
salt och peppar

Gör så här

1. Marinera kycklingfiléerna i limesaft, olja, salt och peppar ca 1 timme.
2. Skala och skiva rödlökarna till marmeladen. Koka dem med socker och limesaft på svag värme i en tjockbottnad kastrull ca 1 timme. Låt kallna.
3. Skala och skär rotfrukterna i ca 2 cm stora bitar. Koka dem mjuka i lättsaltat vatten, ca 7 minuter. Skölj och strimla purjolöken. Låt purjolöksstrimlorna och broccolibuketterna koka med efter halva koktiden. Häll av i durkslag. Blanda i persilja.
4. Sätt ugnen på 200°C. Lägg kycklingfiléerna i en smord ugnssäker form. Salta och peppra. Stek kycklingfiléerna i mitten av ugnen ca 25 minuter eller tills de är genomstekta.
5. Koka ihop buljong, grädde och basilikablad i en kastrull ca 5 minuter. Mixa och smaka av med salt och peppar. Vänd ner grönsakerna i buljongen. Servera kycklingfiléerna med grönsaker, örtbuljong och rödlöksmarmelad.

Av Lisa Persson - 6 mars 2012 16:48

Ja vad säger man..

Blev kanske spännande där på det stora golvet och det var inbjudan till att bajsa..

Men sant är det att Kungen bajsa på golvet...

Men lika glad var han för det...

 

Av Lisa Persson - 6 mars 2012 16:34

Har inte glömt er utan jag har inte haft den tiden jag velat ha till detta med att blogga..

Har gjort en sjal till nu som blev som en karamell...

 

Sen har jag varit och träffat några härliga hundar..

Ja två tjejer "tikar" och sen två små flickor... yorkshireterrier....

   

Här ville mamma bara sova och mysa...

http://yorkshireterriers.blogg.se/  läs om brudarna här på bloggen...

Jätte trevliga och mysiga tjejer... Även hon utan fyra ben     

Nu ska det lagas mat..

Tjing tjing....

LOVE LISA 

 

Av Lisa Persson - 6 mars 2012 16:28

Dexter sätter rågeten på plats

Postat: 2012-03-05 av Pia | 4 kommentarer »

Bättre fly än illa fäkta, tänker rågeten när katten Dexter kommer farande. Han visar med all tydlighet att han vill slippa inkräktare på gården.

Den här gången gick det bra då rågeten var snäll, men Dexter tycks inte alls förstå hur farligt han lever.

Hans matte Matte Siv Strandgren i Krylbo, som tagit bilden, berättar att rådjuren är ganska orädda och kommer och äter ur gräsmattan varje dag. Vad som är som smakar så bra där vet hon däremot inte.

Men en sak är klar, de retar Dexter, somr är ute sniffar han i deras spår som en hund, och inne springer han fram och tillbaka mellan fönstren och håller vakt.

Bilden är härlig  men nu hoppas matte Siv att Dexter inser att han är en katt och övergår till att jaga möss i stället.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards