Alla inlägg under juli 2008

Av Lisa Persson - 30 juli 2008 22:25

God afton på er i kväll.

Hoppas ni har haft en härlig och skön dag med mycket sol och bad.

Själv så hade jag och Cin loppiset öppet för alla bil människor som är ute och far runt i våra vackra byar runt siljan. Jag vill även passa på och tacka alla för era gratulationer vi har fått av er i dag.( för att jag och Linda få skriva boken)Det är så kul att se att ni känner gläjde med oss båda två och vill att allt ska gå så bra för oss. Hade två stycken härliga tjejer i från Jönköping(Lina och Lisa) som var hos oss i dag och ville ha kort på mig och min autograf.Härligt tjejer tycker jag.Jag blev lite stolt måste jag säga ;0)  Ja det var så många jag fick prata i dag med ang våran bok och alla var så nyfikna killar som tjejer stora och små. Kurs programet kan hjälpa alla som bara vill förändra sitt liv till något bättre. Jag brinner mycket för detta känner jag att få dela med sig av detta. Hoppas vi kan inspirera er lite grann redan nu med våran hem sida. Och har ni frågor så ställ gärna dom till oss så försöker vi svar på era frågor så snart vi kan. Jag har en mysig hemma kväll i kväll, är trött och slut och njuter av min ensamhet.

Det var ett tag sen jag var ensamm. Varit ute och vattnat i trädgården och tagit hand om alla mina blommor och grönsaker. Ringde Linda och haft ett samtal med henne om allt som händer runt omkring oss båda just nu. Jag är så glad att kunna dela det med någon som förstår hur alla känslor som far runt i oss nu. Jag behöver inte ta hand om  hönorna i kväll. Lena kom hem i kväll fram och tillbaka bara för hon skulle hem och kolla in 5 får hon ev ska skaffa också. Så jag blir väl fårvakt sen också då.ler Blir en bondpiga i mellan åt skulle jag tro.*LER* Men jag älskar djur så det är bara kul tycker jag. Ska lägga mig och läsa en bokjag fick låna av Cin i dag.Kommer inteihåg vad den heter men skriver om den i morgon om jag orkar läsa i kväll.ler gäsp och sov gott mina vänner önskar Lisa

 

Av Lisa Persson - 30 juli 2008 07:20

Good morging!

Ja då var det bara och kliva upp i dag då. Vi har öppet vårat loppis i dag nu när det är Classic Car och fint väder.Vad gör vi inte för att dom ska ha något att göra plus att vi blir nog av med en hel del saker i dag. Men hade det inte varit för Classic Car då hade jag åkt på stranden i dag. Det är jag och cin som ska hjälpas åt i dag. Lena är vid sin husbåt och har det så mysigt hoppas jag.I går cyklade jag upp till Marie och Jan på kvällen och satt och fick lite vin och hade en trevlig stund med dom. Maries son Manne har fixat en blinde dejt till mig på lördag.Om det var så han kom i från plattformen han jobbar på ute i havet. *skratt* Detta ska bli så kul så tycker jag. Vet bara en liten del om honom och det verkar vara en jätte kul och spännande man.I går satt jag och tänkte på en massa ord och ordet Musa kom upp, satt och slog på det för att få fram vad det betyder och vad  en musa är för något. Då kom jag på att den utlimata relationen till en konstnär måste vara att få vara hans älskarinna och musa. Jag tror faktiskt att jag skulle kunna tänka mig det. jag inspirerear till hans tavlor och han inspirerar mig till att skapa ett bra självförtroende. Ingen dum idé. Att vara någons musa innebär ju att man bara genom att vara sig själv på ett underbart naturligt sätt, inspirerar andra. Det är väl vad alla vill vara i så fall om inte bara för en konstnär utan för alla vi har runt omkring oss.Eller har jag fel? nu hoppar jag in i duschen och önskar dig en härlig dag. kramar i från mig Lisa

Av Lisa Persson - 27 juli 2008 22:32

Sitter här och ska försöka få ihop dagen.

Det blev stranden ett par timmar i dag fast jag kände mig trött i dag.

Och det beror nog på att det har varit för lite sömn denna vecka och den vecka som kommer blir det inte bättre heller"skratt"

Jag bjöd hem "mange" och Nadine på mat vi skulle grilla fläskfile och kalkonfile. Men det började regna som bara den och det gjorde inget för det behövs regn nu. Jag vill att mina potatisar ska växa klart snart. Mitt första"perru"land har jag satt. Det har blivit som mitt skötebarn "skratt" Så jag fixade maten inne. Det blev wookgrönsaker till och grillade paprikor fyllda med fetaost i. Det blev så gott så och det gick hem hos dom också.Sen körde vi Marcus till Rättvik han ska bo med några kompisar under denna bil vecka. Det blir nog inte mycket att sova för honom förstår jag. Å herre gud så många bilar det var ute och visade upp sig. Ja det är ju en viss livs stil dom har alla dom där bil människorna. Såg 3 killar som hade gjort ett soldäck på sin gamla Volvo på taket. Där satt dom och solade och grillade sig lite mat. "skratt" Vi var i Rättvik ett tag och kollade på många många bilar.

Sen hem till mina höns"skratt" det är så mysigt att komma dit och man kan plocka lite ägg.

Sov gottt alla mina vänner.


Av Lisa Persson - 27 juli 2008 09:09

God morgon på er alla!

Ja denna helg har jag tillbringat mina dagar på stranden med Marie och hennes barn. Själv fick jag be min son snällt att komma ner och äta lunch med oss på stranden åt minståne en gång denna sommar :0)

Han kom en stund också men skulle hem på en gång. På fredag kväll var jag chafför till Jan och Marie, dom var på fest i rovgärdet.Där träffade jag mycket trevligt folk :0)  Jag träffade även min systerson "mange" och hans tjej Nadine. Jag är extra mamma till denna Tyska tjej här i Swedala. 24 grader är det i Siljan och jag har fått ca 100 vattenlopps bett på mig. Det är som myggbett men kliar mera och fy och usch för dom men bada måste man ju göra när det är så varmt och skönt. I natt vaknade jag att min son var dårlig. Han kräktes flera gånger i natt och vi klarade av det också. Varför skulle vi inte klara av det för tänker du men min son är diabetiker sen snart 9år tillbaka och vi har inte haft våran första magsjuka. Då brukar man få åka till sjukhuset ,men som sagt var så fixade vi detta i natt. det var säkert bara en släng av sommar sjukan eller att han hade ätit något galet. Men kul var inte natten måste jag säga. Men Marcus kunde somna efter detta men jag hade koll på hans blodsocker. Han blev låg men fick små pyttsa i han lite saft i mellan åt. Nu önskar jag dig en fortsatt skön söndag.

Kram och sol Lisa

Av Lisa Persson - 25 juli 2008 08:29

Japp i dag så blir det varmt men jag skall vara i butiken i Mora och svalka mig i aircondition hihi. Sen idag kommer våra hyresgäster som skall bo hos oss. Så då flyttar vi ner till husvagnen hela veckan. Och syrran skall bo ä tält där också med oss. Det är Classis care i Rättvik nästa vecka. Börjar på nu lördag. Internet nja jag vet inte kan låna lite av syrran så vi kanske ses snart igen. Måste bara säga at jag trivs med mitt ya jobba som jag har skaffat. Skönt att sluta på alla andra jobb man hade. Igår var jag och fixa till håret också in för Classic skönt skönt. Tack Salong Eva.


Många kramar Linda

Av Lisa Persson - 24 juli 2008 22:35

Ja vilket härligt väder vi har nu. Ska inte klaga alls på vädret nu.

I dag har jag o min kompis Marie och henne barn varit vid en sjö och badat hela dagen och gissa om solen var varm och att vi blev sol bruna. Så härlig så ska ni veta. Jag hade en härlig lunch med till oss alla. Mycket grönsaker och hallon och stora goda blåbär fick dom också till.Dom fick potatis sallad också till fast jag tog lite jag också och sen kall skuret kött till. Vi satt och pratatde om våran bok som kommer ut i höst. Ja det är helt otoligt att vi fick en sådan chans att få skriva boken jag och Linda.Sen kom dom till mig på kvällen och vi gick till min granne Lasse och satt och pratade en bra stund nu på kvällen. Varit och släppt in Lenas höns nyss och matat kaninen. Det har varit en kanon dag i dag också. I morgon blir det stranden hela dagen också. Kram och sov gott mina vänner önskar jag er Lisa


Av Lisa Persson - 23 juli 2008 22:25

Ja ännu en härlig dag ute.

Går kvällen var helt underbar med maten och mina vänner.

Mycket skratt är det när vi träffas och har det bra. Jonas ville åka tillbaka till dom stora fiskarna i Norge.ler det blev sent i går så när klockan ringde i morsse vid 6.45 var jag helt dö och slut.skratt. Jag åkte ner till Rättvik  och fick akupunktur i öronen. Skulle åka med samma buss som Linda skulle åka med när hon skulle till jobbet. Men jag missade bussen så jag gick till min mamma och drack kaffe med henne. Passade på att hjälpa henne lite då. Sen åkte jag hem till min son och hans kompis Martin. Dom låg och sov när jag kom hem till 13.00 (dom lanar varje natt) Sen gick jag 5kmoch tyckte det tillomed var för varmt i dag..skratt gnälla lite måste jag göra också. Sen hem och ringde upp Maria som jobbar med åran bok. Nu är jag klar med mina ändringar. Skönt så skön att den biten är klar. Det är inte så lätt att skriva en bok så att andra ska förstå. Men det har Maria hjälpt oss med. Jag är kanin vakt och höns vakt nu åt min kompis Lena som  har åkt till sin husbåt. Så jag har varit hos mina djur och kollat in dom så allt är bra för natten.Även min egen kanin (ecke)mår bra. Det är en fransk vädur på 8kg. Jag ska gå och lägga mig snart ska bara ta in tvätten. Jo jag har ju glömt att berätta att jag och min syster son "mange" har varit ute i kväll och åkt Mustang för att kolla in alla bilar som börjar komma in till rättvik. Vi hade min systers och hennes mans bil. önskar er alla en god natt. kram Lisa


Av Lisa Persson - 22 juli 2008 16:22
lisap_67@hotmail.com

Ja nu har solen varit så härligt så.

Hoppas ni också fått njuta av solen i dag.

Var ut  på dagen och gick bara 5km pga att jag har varit och är hostig och hes sen 2 veckor tillbaka.

Ingen motion alltså utan bara en promenad med att få mina steg på min steg räknare. Det ska vara över 13000 steg varje dag är mitt mål fast jag känner mig risig. Tar det lugnt när jag tar mina steg. det blev över 4500 steg bara jag klippte min gräs matta och jag klippte inte allt i dag endå. I dag kommer Kickan o Jonas med barnen på grillning till oss. Jag  ser fram emot att få träffa dom all. Dom har varit i Sälen under några dagar. Kanske Jonas berättar om fisket också..ler Hur stor och hur han fick leka upp fisken på land. ler Ja ni vet hur det låter.skratt Men i kväll ska vi grilla kött och en massa grönsaker och så något gott vin till så klart. Bara sitta och njuta och spela lite spel och musik så klart. Ska hoppa in i duschen nu och fixa till mig maten har jag gjort klart redan som tur är. Önskar er alla en trevlig kväll med sol och värme från mig lisa

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards