Alla inlägg under september 2010

Av Lisa Persson - 30 september 2010 19:52

Hipp Hipp Hurra För Min Kerstin I dag..

Kerstin Hjort fyller 40 år i dag...

  

Kerstin kan jag beskriva som en superduper vän,kompis och som mitt lilla hjärta...  

Detta är en tjej jag gillar.... älskar mycket... Så härligt med en sådan vännnnnnnnnn.....

Ja i natt var jag och Maria hos Kärran och gjorde bus....

Så när hon vaknade så hade hon en vatten fylld pool och sandhög med hink och spade.

    

Solstol och bord fullt i solkrämer och parasoll och många saker till...

Vi hade redan busat med henne dagen innan med att sätta ut två annonser  på


SÖKES.

En manlig danspartner till bugg och salasakurs.

Längd 180-185cm.

Gärna smidig i sina rörelser...

0763753603....Ring gärna... Platsen är ännu ledig...


Sen


Köpes


Badtunna..

Dåligt skick inga problem-

Har en händig karl..

Max 5000kr


Ring gärna på detta också..

Hon behöver en tunna till nakenbadet i morgon...


Ja jag kommer i morgon på festen och ser fram emot nakenbad   och ballongdansen...

I morgon blir en tuff och rolig kväll.....


Grattis till min bästa bästa vännnnnnnnn

Kerstin Hjort.....


LOVE LISA




Av Lisa Persson - 29 september 2010 15:54

Tror nästa jag fyller år i dag...

Först en skiva med Mats Bergmans och sen ett par skit snygga örhängen i från den spelglada familjen... Dansbandsfrun med fam...

    

Allt klär en skönhet heter det ju..   


Tack för detta mina vänner..

Det känns som alla 5 grabbarna bara sjunger för mig i köket just nu...

  

Nu är jag inte avis på dig Dansbandsfrun....  

Har 5 egna grabbar här....


Sen fick jag ett till packet i dag..

Och det var ett halsband till min mamma i från min kusin i Ludvika som ville ge mamma"faster"  detta fina halsband..

Träffar mamma i morgon så då tar jag kort på henne och lägger ut det här så du och dom andar ser hur fin hon blir i det...


Snart jag ska jag i väg och träffa ett gäng härliga kvinnor..

Idekullorna har möte i kväll inför måbra dagarna och julmarknaden...

Väntar hem Marcus som varit till Falun i dag och träffat sin doktor..

Patricia följde med honom dit... Gulligt Gulligt tycker jag...

LOVE LISA


PS:


Kolla vad jag har gjort nu då....

Visst var dom fina... 


Av Lisa Persson - 29 september 2010 15:49

Ja matgruppen var mycket trevlig igen..

Vi är ett toppen gäng med brudar som träffas en gång i månaden..

Maten blev super lyckad och sen satt vi och hade roliga samtal till maten så klart och ett/par glas gott vin...

 

Här jagar Maria en liten fågel som flög in i köket.. 

Sen fixar Marie nyponsoppan och Linda steker köttfärsen...


 


Ser ut som Mia öppnar en flaska vin men så var det inte..ler   

Ja dom här fåren stod i hagen när jag gick till matgruppen och i dag är dom nyklippta i dag.. Inte vackra alls om jag får säga så.....


Tack brudar för en trevlig och givande kväll...

 En fråga bara till just dig...

Är vattenmelonen en frukt eller en grönsak?



LOVE LISA

Av Lisa Persson - 28 september 2010 11:42

Ja snart ska jag ner och klippa mig och sedan handla mat inför matgruppen som börjar igen efter sommaren..

I dag ska vi göra hemgjord nyponsoppa och vi ska lägga in snabbsaltad squarsh med vinbärsblad och sen göra moussaka...

Gissa om det ska bli kul att träffas igen...

Önskar att ni alla fick vara med men vi får inte plats med mer än 10 st... TYVÄRRRRRRRRRRRRRR...

Nä nu ska jag ut och gå en sväng med Kungen.

Sen ska jag hälsa på min goa mamma också  i dag...

Mycket runt henne hela tiden..

Bygggubbar som ska dit och en massa saker..

Hon ska nu in igen på operation och ta bort en skruv så jag ska sova hos henne den natten.. nu i veckan...


Hejdå vinkar glatt och solen lyser ute..

LOVE LISA..



Av Lisa Persson - 27 september 2010 16:44

Ja jag hade tänkt skriva och lägga upp lite fina bilder  om att fylla år och lite kärlek och värme ja du vet vänskap...

Till min härliga bloggvän dansbandsfrun som fyllt 38 år i helgen...

Men nu sitter jag här och är lite prutt på henne   ..

  

Det är ju inte bara Micke "hennes man" som kommer hem till henne i dag utan alla grabbar i bandet...

Klart man blir lite avis på denna kvinna då...


Men jag vill GRATTA min härliga vän DANSBANDASFRU endå...

http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se/

Fortsätt att vara den du är min härliga glad och småtokiga vännnnnnnnnn...

En stor kram i från mig....



PS: HÄLSA GRABBARNA...



Av Lisa Persson - 27 september 2010 16:29

Nu när jag kom hem från jobbet så stod detta på min trapp..

Hade lånat ut ett halsband till Anna  och nu låg det i en liten påse och en flaska vin som det var en vinvärmare i Rättviks dräktens färger..

Tack snälla Anna för detta..

Jag blev så jätte glad för detta..

Så gulligt så av dig..

TACK TACK igen...

LOVE LISA


     

  


Ja kolla in detta då...

Var och hämtade Kungen så han fick vara med på jobbet 1 timme på slutet..

Hade inte hundvakt då..

Han kröp upp på en hylla och låg där..

Mitt lilla underbara liv...

Tänk att han är så lugn och fin och alla bara älskar honom...

LOVE LISA

  

PS: vi håller på att göra om ännu på jobbet.. snart får ni ser hur det ser ut klart...


Av Lisa Persson - 27 september 2010 16:22

Ja i går var jag ju och jobbade på gammelgården i Rättvik med Fåretsdag..

Det har blivit  ett stort projekt i Rättvik om fåret..

Projeketet  går via Studieförbundet Vuxenskolan i Rättvik..

Lite bilder i från den härliga dagen...

 

Här är det barn som får pröva på att karda...    

Här spinner det för fullt...    

Helena Kjällberg har jobbat fram projeketet ..   

Här ställs det i ordning och lite ballong upp blåsning...

Det var en dag med mycket besök och dom fick prova på lite olika saker och sen var det en föreläsare där och pratade om pälsfar och pälsmor som var spännande..

Föreläsaren var Berit Zetterqvist...

LOVE LISA

Av Lisa Persson - 27 september 2010 16:18

Lilla Nona kom och hälsa på med sin mamma...Ler


        


Hon är hur go som helst...

Här myser både Kungen ,Nova och Linda i min säng...

  

Hon har blivit så lång lilla Nona...

Skrattar och pratar och ler så fint...

LOVE LISA

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards