Alla inlägg under maj 2009

Av Lisa Persson - 31 maj 2009 21:38

Mange och Nadine var hos oss på grillning..

Vi spelade kubb och spelade Skipbo  och tog lite vin..

En helt underbar kväll med skratt...

Så skönt att se Nadine hemma här igen.

Snart en ny vecka igen.

Marie kommer i morgon och vi ska planera för visaftonen vi ska ha vid båthamnen midsommar veckan.

Det ska bli jätte kul med den festen..

Hoppas du kommer då.

Kram och sov gott...

Av Lisa Persson - 31 maj 2009 10:15



Önskar jag er .....Love Lisa

Av Lisa Persson - 30 maj 2009 17:20

Tog en morgon runda och ringde runt till folk och talade om att vi bor så fint i Vikarbyn..

Gick efter Siljansleden.

Några i från Byalaget(grabbarna) hade varit och gjort så fint efter stranden, där det är och brukar vara så blött.

Dom gjorde även en lite bro som var så gullig.

Sen hem på gården och låg och solade och läste en bok.

Grabbarna kom hem i från skogen och skulle upp igen dit och sova.

Dom är ett härligt gäng.

Nu kommer Kicki och Kjell på grillning i kväll och sen kommer Nadine och Mange ner lite senare i kväll.

Det kommer nog några till sen också.

Hoppas även du haft en helt underbar dag i dag..

Skriver inget mera i dag.

 

LOVE LISA

Av Lisa Persson - 29 maj 2009 16:18

Vilken härlig morgon det var i morse..

Ut på gården och både åt frukost och drack kaffe.

Sen klippte jag gräset och fixa lite med mina plantor.

I går kväll var jag med Lena och köpte mera frön.

Så nu har jag satt purjolök och kålrötter.

Jag har blivit en "lantbrukare" skratt..

Vartill Lena och Kerstin på 11 kaffe och sen hem och handlade lite.

Satt mig ute och rev lite matt trasor som jag ska ha i vinter när jag väver..


Nu har jag planterat mina tomat plantor ute.

Jag har även förberätt morgon dagens grillning.

Stora tjocka pannbiffar med paprika,feetaost, bacon och färska kryddor jag tagit i landet, har även i mycket linfrön.

Blev sugen redan nu på dom..

Snart är Nadine här i Vikarbyn...


Mina tankar i dag har gått till hur jag har förändrat mitt liv..

Både mina tankar och känslor har förändrats mycket.

Både om mig själv och andra.

I dag har jag tänkt på en gammal fröken jag haft i lågstadiet.

Hur hon gjorde mot mig och sa saker till mig.

Och så får jag höra att satmaran är lika dan mot andra barn i dag efter 33år.

Hur kan hon orka vara så elak.

Hoppas dom barnen som blir utsatt för henne har föräldrar dom kan få hjälp av att känna trygghet och att dom hjälper barnen..

Jag har ärr ännu av denna kvinna.

Undra om hon sover som hon ska..

Tänk att vissa inte kan förändra sig alls fast dom både får skäll och inte kan känna att dom inte är omtyckta......

Sådanna blir bara omtyckta av barn som gör som dom säger och är duktiga när dom går i skolan.

Och då har den läraren lyckats styra detta barn som hon vill.


Ja nu lämnar jag detta..

Det kommer mera om det i min nästa bok.

Nu ska jag ut och släppa ut min "lilla kanin"

Ha en härlig fredags kväll nu.

Love Lisa

 

 

 


Av Lisa Persson - 29 maj 2009 08:21

Kommer bara in en snabbis nu och önskar dig en helt underbar dag.

Gå ut en sväng och möt människor i dag.

Ge dom ett leende så får du så många tillbaka.

Och det bästa är att det kostar inget.

Om människor ser glada människor så blir dom även glada.

Så sätt på dig solglasögonen och ett läppglans och upp och möt solen och alla underbara människor..

LOVE LISA

Av Lisa Persson - 28 maj 2009 08:55

Vilken härlig kväll vi hade i Vikarbyns bystuga.

Först var det föreläsningen med Lena Burman i från Gagnef om mat och klimat..

Hon fick en att rysa vad som händer ang maten vi sår och skördar och äter.

Måste gå på denna kurs via vuxenskolan.

Sen kom Görgen på höjden(Lerdalshöjden) och berättade för oss hur han tänker kring maten och "våra" egna produkter vi har runt omkring oss.

Sen fick vi en himelsk tallrik med fläsklägg och rotmos och en underbar senap.

Åk upp till Lerdalshöjden och avnjut detta någon gång.

Sen pressenterade alla föreningar sig.

Och efter detta så gjorde Susanne Säbb Danielsson en prosses med alla föreningar.

Oj vad duktiga ni var, att komma på ideer det som kan och ska hända i vikarbyn..

Sen avslutades kvällen med att alla reste sig upp och sjöng för mig.*ler blygt*

Det var som att sitta i skolbänken igen. Men ni sjöng vackert för mig och jag kände mig mycket uppvacktad av er alla.

Tack för en härlig kväll och sammarbete.

LOVE LISA

bild på Rättvikskyrka.. Visst är det vackert?

Hjälps vi åt så kommer detta att lyckas.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards