Alla inlägg under juni 2010

Av Lisa Persson - 29 juni 2010 17:18

  

Maria  håller på att blanda till betongen...

    

Vi gör egna plattor med dalahästar i...

  

Kärran gör jätte fina löv

  

Sen lite lunch på gården..

    Målning av dalahästar blev det också...

Gud vad mycket snyggt vi har gjort i dag..

Och nu regnar det ute..

Perfekt väder för detta som ligger ute på gården och ska brinna ihop.

Nu slipper jag vattna allt...

LOVE LISA

Av Lisa Persson - 28 juni 2010 22:45

Ja i morgon bitti så kommer Maria och Kärran hit och vi ska ha fixar dag...

gjuta lite och måla lite dalahästar och fixa till dom lite fränt har vi tänkt..

I dag har jag gjort kantarell piroger som vi ska ha till lunchen och en korvpaj...

Ja det ni har ni nog inte ätit tidigare..skratt

Sen blir det en god sallad till...

Nu på kvällen var jag och Maria och Carro ute och hämtade sand tills i morgon.. 

Vi var även förbi kärran en snabbis och sa hej...

Ja och Maria bjöd på en glas nere i Rättvik....Vanilj och viol.... så gott så..

Nu ska grabbarna till att ha lan hos oss. så jag måste logga ut nu..

Jag önskar dig en skön sömn nu och sov gott..

LOVE LISA


  

Av Lisa Persson - 28 juni 2010 11:27

Det var en kille som gick till tatueraren

Dagens Fräckis den 28 juni

Det var en kille som gick till tatueraren och bad att få en 100 kronors sedel tatuerad på det allra heligaste, men han tvekade och frågade varför.

- Jo jag har tre skäl. För det första så gillar jag att hålla i en hundralapp. För det andra så gillar jag att se pengar växa. Och för det tredje så vill jag kunna ge frugan en hundralapp då och då.


LOVE LISA

  

Av Lisa Persson - 27 juni 2010 14:00

Ja i dag har vi ..

jag ,kärran och Maria varit till Nusnäs och köpt omålade dalahästar..

Vi ska ha pysseldag på tisdag hos mig..

Måla och gjuta ska vi göra...

    

    

 

Alkoholtest såg vi.. i vilket hål ska nyckeln sitta i....        

Sen åkte vi och fika på sagolandet i Nusnäs...

      

Kungen var också med så klart och han sköter sig så bra hela tiden...

En helt underbar hund är det...

Kicki och Kjell med tjejerna var hemma hos mig när jag kom hem..

Sen kom Ann-Helen och hälsade på....

Nu ska vi ut på gården och mysa lite..

LOVE LISA

Av Lisa Persson - 27 juni 2010 01:00

Kungen och jag sov middag på eftermiddagen...

Han var med hela kväll och det gick så bra.. Han sov så gott..

  

Man ser ju nästan inte vad som är hunden eller mitt överkast är..skratt

Men det svarta är Kungen...

  

Här är vi i bystugan i Röjeråsen och Tempo Robban var där och dansade som bara den... Slips och hatt hade han..ler han var så fin och lycklig...

  

Ja Maria och Kärran var så lyckliga dom med..ler Dåligt kort men lägger ut det endå....

  

Sen jag som skulle gissa vem jag dansade med..ler

Fixade det galant.....


Även denna kväll var Kungen med fast han låg i bilen så nöjd.....

Han är en helt otrolig hund... 

Han är nöjd hela tiden...

Vi är lite förvånade allihopa att han är så lugn och trygg hela tiden...

Aldrig ett pip eller hittat på något bus...

Lägger till ÄNNU...

Nu sover han så sött hemma och jag ska lägga mig också..

Kram och Sov gott .....

LOVE LISA




Av Lisa Persson - 26 juni 2010 09:03

Två vackra och söta tjejer i Rättviks dräkten...

Kerstin Hjort och Maria Björklund.....


 

Visst är dom fina???

Å så liten jag är mot dom.. Eller vi säger kort...ler

Undra vad Maria har i sin väska då?!?!?

 

Jag vet vad hon hade ser ni de då.... BLINK...

 

Näcken hade tappar bort sina skor..ler

När Maria stod så,så undrar jag vad hon tänkte på då...Lite Hedvig över henne ..Men hon hade ingen Helge med sig...

   

Bara en liten midsommar puss....Skratt

   Å vilken stark sol vi hade på kvällen...

       

Sen vart det resning vid  bystugan

  

Å vad fina ni var alla tre...

John , Kerstin och Lilla Hjort...

Så fint kort på er  tre...

Dom tre musketörerna...

  

Sen avslutar vi denna gång med ett kort på mig och Kungen...


Tack mina härliga vänner för en trevlig midsommar.......

LOVE LISA

Av Lisa Persson - 26 juni 2010 08:50

  

Först gissade vi vem detta va.....Blink...

Kan du detta...??????


  

Sen  gissade vi vem de va... Jag vann.. NÄCKEN som frös och fick klä på sig..

Kjell Sjons och Kärran....

           

Å vilken god mat vi hade gjort ... Men gud så mycket vi åt i natt också när det regnade... Så mysigt så var det att sitta i mörkret och ha tända ljus och det kändes att det hade vänt nu.. Nu blir det mörkare igen....skratt.

  

Marcus tjej Patricia Hillrings "Patte" och Anna Eriksson...SÖTA så..

  

  Gud vilket gris bord detta va då ...

 

Jag och Kärran innan vi ska byta om för resningen....

LOVE LOVE... 

 

Å Maria vad mysigt du har.... 


   

Mysigt igen Maria... Lars Sand han njuter i allafall... Så söt så...

  

Och mycket skratt var det denna kväll.....

Lägger upp mera bilder igen...

LOVE LISA

Av Lisa Persson - 25 juni 2010 10:12

Jag älskar midsommar....

Kan vara utan nyårsafton och jul afton och alla dom andra dagarna. Men midsommar bara älskar jag..

Det har jag gjort sen jag var liten...

Nu har jag och kungen varit vakna ett tag och farit runt....

Har fixat alla såser och dressingar jag ska ta med mig i kväll...

Bara salladen kvar nu att fixa.....

Ja jag önskar dig en härlig midsommar och hoppas du får en bra dag och kväll utan en massa skit..

Det brukar hända en del tråkiga saker hos människor på midsommar..

Som fylla och bråk och otrohet så skärp till er där ute i dag..

Bjud till nu så det blir en bra dag för allihopa...

LOVE LISA


      

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Skapa flashcards