Alla inlägg under februari 2009

Av Lisa Persson - 28 februari 2009 16:15

Jag vaknade och kände mig slut på något vis. Är en orolig mamma just nu. Min sons kompis har fått kör kort så det bara ute och åks nu. Kommer själv ihåg vad jag gjorde när jag var 16år *ler* stort. så igentligen så ligger Marcus häst längder efter mig men nu är det jag som är mamma ..


Sa till min mamma förra veckan -mamma nu ska Marcus till Mora på fredag med en massa kompisar. Å så kul för honom svade hon.HMMMMMMMMmmmmm detta hade jag inte väntat mig av henne. Å vad kul dom ska ha då sa hon. Ja sa inget mera, kände inte att mitt stöd fans där då.


Men jag ringde upp min pappa och vi satt och pratade hur det var när jag skulle i väg. Hade ju sällskap med en kille som hade bil när jag var 15 år. Det var väl inget tycjkte jag då. men det tyckte pappa.**SKRATT** så nu får jag smaka på detta också. Känns som detta kommer att bli en jobbig tid fram över. Men jag vet att dom har så kul ihop alla grabbar så jag unnar dom detta också så klart. Men jag får jobba med mig själv här nu.


I dag har jag sytt nya vita gardiner till köket och släppt in våren hos mig.. Så härligt så. Sen ut och gick 9km i ett härligt väder.

Nu ska jag ducha och sen fixa till mig inför kvällen..

Nu är jag värd ett par glas vin och det valet gör jag själv.

kram och ha en trevlig kväll nu.. LOVE LISA

Av Lisa Persson - 26 februari 2009 21:06

På middag hos min syster son "henke" och Amanda och hunden pajas..

En kompis hund till dom.. Han är så liten och söt och busig..

Det var jag och min pappa "poffi" och Marcus som skulle till dom på middag.

Amanda hade fixat maten och det smakade jätte bra. Och mätta och belåtna var vi när vi åkte där i från. Dom ska åka till USA nästa vecka och vara borta länge. Dom ska resa runt lite och sen det nya i USA är att bo på soffor hos folk..Ja det händer nytt hela tiden..Jag håller på att läsa en bok just nu som både är hemsk och spännande. Får inte mycket gjort när jag är hemma.

Det är en självbiografi av en kvinna som heter AYAAN HIRSI ALI och boken heter en fri röst. den ska ni läsa så uppskattar ni allt ni har omkring er..

I dag har jag varit och klippt mig hos min frissa Anna Karlsson på strået.

Det blev ett dårligt kort där med. Men håll till godo..

Har en röd lugg till det svartan nu. så tufft och kort blev det.. jätte nöjd är jag..

Hoppas även din dag varit bra...

Har nyss pratat med Linda och vi sa att vi inte orkat prata med varandra i helgen och det var så för oss båda två.. vi är inne i en ny fas nu.

Men om detta skriver vi i boken så vi delar inte med oss om detta nu..

KRAM LISA


Av Lisa Persson - 25 februari 2009 09:17

Ja nu börjar jag med detta ang våra poliser i dag..

Vad lär dom sig på skolorna och hur behandlar dom människor..

Poliserna verkar veta bäst och dom är dömmande och att dom gillar att förnedra människor.Hoppas större delen av polisen byts ut. Dom verkar ha svårigheter både inom yrket och att sammarbeta med varandra. Visst finns dom som kan detta med att ta folk och sen vara bra arbets kollegor. Men men hur många är dom. Visa er i stället när era kollegor gör fel och göm er inte.  Sen till något helt annat.. Linda Rosings tv program i går.

Herre gud säger jag. Blond är blond. Hittar tabbletter i en väska och ska senare ta i tur med detta.

Det gör man väll på en gång. ICQ fiskmås säger jag. Nu ska jag inte titta på detta mer. Jag ville ge Linda en chans i från det jag har tyckt om henne tidigare. Men men hon kom inte upp något på min stege. utan åkte ner 2 pinnhål.


Sen måste jag berätta om något kul också så klart.

Min vikt grupp gick ner 8,8kg på en vecka. Då var det bara 5 personer som jag vägde in. Så kul att se hur dom vilja och kan förändra sin livsstil.

Dom är på hugget.. Jag är så stolta över hur ni jobbar med er själva.

Sen var jag hos mina kompisar Kerstin och Kjell i helgen och hade jätte trevligt. PS: Erik du var mig en duktig chafför..


I kväll ska jag på middag och jag skriver om det i morgon..

Men det är något jag ser fram emot mycket.

 Jag lägger upp en bild på mina nya gardiner i vardags rummet.

Detta är första gången jag köper ett par blåa gardiner. jag är bara svart och vit annars i mina färger.

Börjar gilla dom nu efter en vecka.

Dom finns på Lerdalia i Rättvik att köpa.

Love Lisa

Av Lisa Persson - 24 februari 2009 16:51

                 



 kläder i från solveigsanna i sjurberg

http://www.solveigsanna.se/

Av Lisa Persson - 20 februari 2009 16:40


Jag är med i mars nr i tidningen MÅBRA..

Det härligaste är när dom gjorde detta i november med mig så vill dom att även min son Marcus skulle vara med..

För dom hade läst våran bok och förstod att han var mitt allt i livet.

Boken handlar inte bara om att gå ner i vikt utan hur mitt liv var tidigare och hur jag har ändrat mitt sätt att leva och hur jag bytte livsstil.

Önskar dig en bra fredags kväll...

LOVE LISA


PS: det är GUNILLA som vann våran bok..

Grattis till boken i från oss.

Av Lisa Persson - 19 februari 2009 20:27



Gått 12 km i dag och varit på tant jumpa i min gamla skolgympasal..

Skratt det såg ut som när jag gick där för ca 30 år sen.. men nästa vecka ska dom göra om där tack och lov..Det var lite nostalgi att vara där inne och ha jumpa. Tack kicki för du fick mig att hänga på detta. Nu fixade jag även detta galant.

 

Har du rört på dig i dag då?

Nu ska jag duscha och sen en god kopp te blir det sen i sängen..

                                      Sov gott önskar jag dig..Love Lisa

Av Lisa Persson - 19 februari 2009 11:20

Ja det var tufft att gå upp kl 05.00 och väcka Marcus.. Han skulle ju till Falun på praktik.Han som han skulle åka med frånRättvik glömde bort Marcus så han kom hem igen. Då ringde dom och han fick vara med i Rättvik och jobba i stället. Fixa lite med e-mail och sen bloggen.

Tog en sparktur i ett härligt väder.. Det är inte sandat här så man kan åka överallt. Jag träffade på en kvinna som kom fram i från byn och sa att jag har läst din bok Lisa och jag hade så svårt att förstå att du har mått så dårligt. Du har alltid sätt så glad och positiv och käck ut att jag blev lite chockad av att läsa om ditt liv. Men jag måste säga att du är en härlig person och jag beundrar dig och ditt arbete och stöd du ger din son hela tiden. Du är en makalös mamma. Bättre mamma har han inte kunnat haft Marcus.. Gissa om jag blev jätte glad. Jag tackade så klart för detta och jag känner hur mycket enegri jag fick av henne bara så dära. Sen gick jag 100 meter till och en karl kommer fram och säger hej till mig. Men han sa inget mera. Jag gick hem och skottade av gårde då kommer denna man igen och säger- Du har skrivit en bok va?. ja säger jag . ja min fru läser den just nu och hon tyckte den var bra... ska du läse den också svarade jag honom.. Ja det ska jag. Ja då blev jag glad igen.. känner nu hur energin bara finns i min kropp. Jag blir så glad när man kan hjälpa någon och man får då så mycket tillbaka. Många ska bara göra saker för egen vinning. Men då tar det slut fort också för dom..Tack för att ni finns där ute som uppskattar min berättelse. Håller på med nästa bok också...

Ett stort hjärta till just dig i dag....// LOVE LISA

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards