Alla inlägg under februari 2010

Av Lisa Persson - 27 februari 2010 16:49

  

satt chili i dag..

    

Lite snö på min gård..


    

Min härliga kakelugn...

 

 Mina nya härliga raggsockor jag har stickat..

Visst är dom fina..

  


Så här ser Pochon ut jag håller på att göra..

Vad tror du om detta då..

Har kommit mycket längre än som det är på bilden i dag..


Vi ska jag ta ett glas vin och bara vara...

  


LOVE LISA

Av Lisa Persson - 27 februari 2010 11:26


Då köper du min bok..¨

Hitta idealvikten med Linda och Lisa .....

Där har du tips om hur vi har gjort och gör..


LOVE LISA

Av Lisa Persson - 27 februari 2010 09:57

  


Ja nu är det lördag morgon igen...

Herre gud fredagen bara försvann....

Har nu ätit en tallrik fil med pumpa frön och hallon och kanel..

Sen kaffe så klart...

Håller på att eldar i vedspisen i köket och får en härlig värme där så jag ska sätta mig där och sticka lite och lyssna på en talbok...

Herre gud så vuxet det låter....

I kväll hade jag tänkt att gå på Rättviks bowling och lyssna på Ted Gärdestads musik....

Men vet inte hur det blir ännu...

Några är sjuka och någon orkar inte..

Så vi får väll se hur det blir med det i kväll...


Ett litet smakprov..

Klicka på länken och se alla härliga bilder här..

http://www.youtube.com/watch?v=EBEWzkA_Tv8


Och i veckan ska jag i väg och köpa mera ved för det räcker inte...

Så nu blir det till att beställa 20 kubik i stället till våren...

Jippi ja Marcus..skratt  nä han hatar ved men varmt vill min härliga son ha det...


LOVE LISA

Av Lisa Persson - 26 februari 2010 16:59

Räkor i vitlök 4 pers


Räkor i vitlök 4 pers.

Ingredienser till räkor i vitlök 4 pers.

200 gram råa räkor, skalade 
3 vitlöksklyftor 
1 dl olivolja 
1 liten, torkad spansk peppar eller 1/4 tesked cayennepeppar 
salt 
finhackad persilja till garnering

Beskrivning till räkor i vitlök 4 pers.

1. Skala och skiva vitlöksklyftorna. 
2. Skiva den spanska pepparn och ta bort kärnorna. 
3. Värm oljan i en ugnssäker serveringsform på spisen eller i ugnen på hög värme. 
4. När oljan börjar koka tillsätts vitlöken och den spanska pepparn. 
5. När vitlöken fått lite färg tillsätts räkorna. Rör om och sautera i ca 3 minuter tills räkorna är klara. 
6. Salta. 
7. Ta bort räkorna från värmen, garnera med lite finhackad persilja och täck över med ett lock eller fat.
8. Servera direkt från kokkärlet. Räkorna skall puttra i oljan vid serveringen. 
9. Baguette, som doppas i det aromatiska vitlöksspadet, passar utmärkt till. 

Av Lisa Persson - 26 februari 2010 13:19

Jag har varit i Leksand och lämnat i min mob..

Hoppas få en ny så klart...

Vi får väl se vad som säger om den..

Lika spännande varje gång när man ska få något lagat...

Sen åkte vi till ClasOlsson i Insjön och köpte lite saker..

Jag är så nöjd så...

Nu ska det fredags städa och skottas och fylla på vin...skratt  jag menade ved...

Vinet kommer lite senare....


Fredags mys på dig också..

LOVE LISA

  

Av Lisa Persson - 26 februari 2010 09:39

Ja i går var det jobb och jobb...

Sen hem och fick hit några brudar på stickning...

Å undra vad jag har dragit igång  men nu då.. 

Ska visa upp det sen så klart.. 

Men detta var inte lätt ska jag säga...

Varit och köpt garn till en kofta jag ska sticka också till mig själv...


Jag ska åka till Leksand nu och byta in min nya mobil som det är fel på sen jag fick den men inte haft tid att göra något åt...

Sen blir nog det en vända till Classe också...

Det snör ute igen... skrattar högt....

I dag är det fredags mys som gäller och det ska bli något speciellt i kväll.....


LOVE LISA

  

Av Lisa Persson - 25 februari 2010 16:17

Detta är en kille här i från(Backa) Patrik Hagman 17 år...

Lyssna och njut....

Klicka på länken...


http://www.youtube.com/watch?v=br--k1TzYPc


Wrongbay - Never Give Up

Av Lisa Persson - 24 februari 2010 15:15

Vad härligt att solen varit framme och är framme ännu..

Varit ut på en promenad och haft det så härligt...

Och jag kände hur jag fick kraft igen...

Hem och satt på dom sista potatisarna som jag satt i sommrast..

Kokat fläsk korv till Marcus och gjort revbensspjäl  som han älskar så...

Sen har jag kokat en grönsaks soppa till mig som räcker hela veckan ut..skratt

Vitkål,färnkål,vitlök,morötter,selleri,purjolök,va
nlig lök,bönor, krossade tomater och så min egna chili och en massa kryddor från landet...


Sen har jag städat och bäddat rent och fyllt på veden och skottat och gjort rent på gården...

Så härligt så...

Längtar till att lägga mig nu..

Har haft mina sängkläder ute hela dagen....

Nu blir det en kopp te och sen se på tv och virka lite..

Hade tängt åka till Leksand i morgon men det blir inte så..

Jobbet kallar mig i stället...

Och det är okej för Leksand ligger ju kvar till helgen också..ler


Och nu blir virkningen hemma hos mig i stället..

Ler.....

Ja ibland ändrar sig det man har tänkt sig..

Och ibland till det bättre...

KRAM LISA

  

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Skapa flashcards