Alla inlägg under maj 2008

Av Lisa Persson - 14 maj 2008 18:55

Ja då var jag Lisa ute och gick 8km och sprang 1km varje gång. Jag har inte sprungit på minst 20 år vilket var så kul. Kände inte så mycket när jag sprang utan jag ville bara fram till målet jag hade satt upp. Och när jag kom fram vilket gick fort så blev jag så glad så.

Tänk att jag kunde göra det. Visst hade jag kunnat springa längre kände jag efteråt men det var inte det jag var ute efter. Skulle ut i går och göra samma runda med det snöa det och blåste som bara den. Så det blev inställt i stället. Jag skulle ha min kompis Yvonne med mig ut på samma runda. Och det kom 10 cm snö den 17 maj.

Av Lisa Persson - 11 maj 2008 18:52

Idag är en historisk dag. Jag Linda har sprungit 5 km idag utan att stannat och utan att bli ansträngd. Detta är ett mål och en dröm som jag har haft hela mitt liv. Att kunna springa 5 km utan att bli helt slut har jag aldrig trott att jag skulle klara av i hela mitt liv. Jag är så stolt över mig själ att jag äntligen vågade prova på. Men jag kan ärligt säga att jag hade prestations ångest före. 
Jag var lite rädd att tänk om jag inte fixar det. Då skulle jag bli missnöjd 
med mig själv. Men tack vare tänket jag har lärt mig så kände jag ändå

lugnet att jag ska klara det. Jag intala mig själ att jag skulle klara det och det var inga problem.

Måste ändå lägga ett tack till Lisa Norgren som hjälpte mig där ute i skogen. Hon har lärt mig hur jag skall springa helt enkelt. Utan hennes hjälp hade jag nog aldrig vågat mig på det som jag har gjort nu. Även ett tack till Therese Ollas som pushat mig att göra detta utan henne hade detta heller aldrig blivit av. Så tack tjejer ni är guld värda.

Kramar Linda jag är så glad. 
En stor milstolpe i mitt liv och fler blir det nu.

Av Lisa Persson - 8 maj 2008 18:58

Idag har Linda varit på en cirkelledarutbildning i Söderhamn. Cirkeln handlade om Stress, Mindfulness och om KBT. En väldigt bra cirkelledarutbildning eftersom Linda och Lisa har tänkt att köra flera kurser i höst om tanken kring KBT.

Jätte roligt och givande.

Av Lisa Persson - 6 maj 2008 19:04
http://www.dalkarlsvagen.se/

Idag har Linda och Lisa gått Dalkarlsvandringen mellan Tammeråsen och Rättvik 20 km lång sträcka. En trevlig liten tur som vi varmt rekommenderar. Ett trevligt sätt att motionera. Sammanlagt denna dag så gick Linda 33km. Blev lite pigg efter rundan så det blev ytterligare 13 km med ett par vänner från vandringen. Eftersom vi gillar detta tema att ut och gå lång. Så har vi tänkt att göra några flera vandringar här i vår och sommar. Givetvis så skriver vi på sidan så fort vi har nått på G. 


Nedan visar vi lite bilder från vandringen med Linda och Lisa och andra tappra vänner med samma mål.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Skapa flashcards