Alla inlägg under september 2008

Av Lisa Persson - 30 september 2008 20:40

Ja i dag har det gått undan vill jag lova. I natt var jag uppe och åt mackor fast jag inte fick. FY på mig! Men jag var så nervös för att åka till Gävle. Har inte lämnat Dalarna på många år pga min panikångest. Allt gick bra för utom på ett ställe mellan Falun och IKEA. Då fick jag en stark 7 i panik ångesten. Men andvände då stahremetoden till att bryta tanken. Efter att jag fick bort mitt dårliga tanke sätt så vände jag det till något bättre och det vände för mig. Jag och Linda tog IKEA baklänges så det blev som att gå där 2 gånger. Shopade loss som ni ser på bilden här nere. Men så kul det var. Sen var vi in och åt lunch där också. Jag var så dutikg så ska ni veta. Jag var nöjd med detta. Sen åkte vi Borlänge och skulle gå på Kupolen och kolla skor. Jag var längst ner och sprang runt på alla affären där nere som fanns. Och jag sprang som ett glatt litet barn på 10 år. Jag var så lycklig för jag låg på nollan i panikskalan. Det ni..... Det har jag knappt hemma. Bara kännde mig lycklig. Sen åkte vi hem för det blev en dejt. *ler*Jag har nu i kväll varit på magdansen och det är så kul. Ja snart onsdag igen. Fattar inte att veckorna går så fort.

TACK LINDA för du följde med mig i dag..... Jag är så STOLT över mig själv.

Kram och sov gott mina vänner.

PS: Visst är tant väskan snygg????? *FNISS*


Av Lisa Persson - 30 september 2008 19:43

Japp då var det klart. 5 km sprang jag och inte regna det ärtsoppa heller hihi. Bra vatten.


Måste bara skriva. Jag sökte på engelska lexikon vad blind betyde och jag fick upp en så häftig mening som jag fastna för. Den lyder

She hade a fanatical belief in her own ability

mmm.......mycket intressant.

 Natti Natti

Av Lisa Persson - 30 september 2008 18:00

Japp idag så har Jag och Lisa  gjort en hel del på väldigt kort tid ....de ni. Ikea, Kupolen och en så kallade framtids blind date på cafet Fricks allt på 8 tim va skoj faktist. Att för en gångs skull bara göra det som ska göras och inget annat var super skönt.


Ett kort på våra fina nya tant väskor måste jag dela md mig. Eftersom dessa tantväskor kommer att användas väl i vårt avlånga land den närmaste tiden. Dessa tantväskor var som gjorda för oss. Färgen, modellen och det praktiska förstås. MMMMMmmmmmmmm i like it.....fnisss*

Så se upp

Linda och Lisas Tantväska


Framtids Daten gick jätte bra. En parfym fick jag och vi skall ses igen nästa vecka. Vi får se vad det blir av detta.


Nu skall jag ut och gå en sväng. Precis börjat regna här men skit i de. Som min pappa brukar säga "det får regna ärtsoppa om det vill jag ska ut"


Kram kalas på er alla.........All love Linda

Av Lisa Persson - 29 september 2008 22:10

Ja nu ska jag snart hoppa i sängen. Ska ju till Gävle i morgon och kolla in IKEA. Har varit på kurs i kväll och det var så trevligt så att träffa dom igen och dom är så duktiga måste jag säga. Måste bara dela med mig av dessa häckar i alla storlekar och olika åldrar. *FNISS* Lite blandade känslor att se och jämföra "häckarna"Kommer ihåg när Marcus kusin Oskar från Stockholm var hos oss en sommar och han var ca 4-5 år. Han frågade vart ska du Lisa. Jag ska ut och sätta häck(syrenhäck). -Va ska du sätta rumpor sa han. Och gissa om jag skrattade och sen efter varje buske jag satt så såg jag olika häckar framför mig . Och detta påminner mig om det. Kram och sov gott mina vänner// Lisa

Av Lisa Persson - 29 september 2008 12:40

Ja min lilla hemlis var att jag visste att jag skulle få ge en interjuv med Aftonbladet i dag. Men ville inte berätta förren jag hade gjort den i fall det blev ändrat. Men nu är det gjort och vi får vänta och se i mitten av oktober. Berättar närmare när det blir så klart. Det är så kul att få dela med sig av detta tycker jag. Nu har jag varit i Rättvik och sen suttit och pratat i telefonen i flera timmar så nu ska jag ut och gå innan jag ska ner till Rättvik på kursen. Önskar er andra en helt underbardag och ge någon ett leende och få ett tillbaka. Kram Lisa

Ps: i morgon ska vi till IKEA och träna med mig *ler*


Av Lisa Persson - 28 september 2008 17:00

Ja håll i er nu. Jag tog nya bilder på min kjol nu när jag gått ner 45kg. Det är lite skilland. Kolla och jämför bilderna.Visst har jag varit duktig. Det är Stahre metoden som hjälpt mig att finna rätt tankar om mig själv och jag fick vikten på köpet känns det som. Om det var jobbigt att gå ner! NEJ svara jag på detta. Det blev en ny livsstil för mig och jag gillar denna stil.

Men gissa om jag fick en chock att se bilden denna gång. Har ju ett gammlat kort på kjolen när jag gått ner 30kg. Se kortet längre ner.

Ger er alla människor en positiv kram.

Av Lisa Persson - 27 september 2008 15:25

Ja i lördags så fick jag besök av min "vännina" lasse och hans flickvän Bettan. Natahlie och Malin kom över till mig och mina hönor.

Dom har pysslat om dom denna härliga lördag. Tog lite kort på dom. Även närLasse satt och matade dom med gott kaffe bröd.

Jag tillbringade kvällen med att ringa upp en del vänner jag inte haft tid med nu dom sista veckorna. Sen kom linda och hälsade på mitt i natten.

 

Av Lisa Persson - 26 september 2008 15:34

En låt som jag bara ÄLSKAR och jag känner mig så befriad från allt när jag hör den. När jag är ute och går och hör denna låt så vill jag bara lyfta och flyga runt i skogen och bara Leeeee....så ENORMT TOTALT BEFRIAD och glad blir jag...Den ger mig en sån styrka så det finns inte ord. Ingen kan rubba mig love love love.......


Vad musik kan göra med en. Att man kan bli så glad och stark


Hör och se låten på länken nedan

http://www.youtube.com/watch?v=w9KnuJZkBjg


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Skapa flashcards