Alla inlägg under augusti 2009

Av Lisa Persson - 30 augusti 2009 09:34

Gå ner i vikt med våran bok...

Köp då våran bok och se hur vi har gjort...

Hitta idelavikten med Linda och Lisa..

Beställ den här....

http://www.unikajag.se/

Av Lisa Persson - 29 augusti 2009 09:40

Ja jag håller med dig Anna Bäsén om detta..  över att hälsoprofeten Sanna Edin påstår att spikmattan förebygger cancer. Lyssna direkt här:

http://svtplay.se/t/103450/debatt

 

Lyssna i från ca 20 minuter och framåt..

Anna du är så lysande.....

Jag och Anna och Linda på en träff i Hedemora förra hösten..

LOVE LISA

Av Lisa Persson - 28 augusti 2009 19:00

Med Susanne nu när dom förlovat sig..

Gudrun bjöd dom på detta som i förlovningspresent..

Hoppas dom får en bra och trevlig kväll där..

GRATTIS TILL ER BÅDA..

Själv fick jag en fin kristallskål av Gudrun när jag förlovade mig..

Skratt nu bara njuter jag av skålen..

Mannen är borta sen länge..

Tur vi har dig Gudrun På Dalhalla och Sjövillan...

LOVE LISA

Av Lisa Persson - 28 augusti 2009 18:14

Men 6 "mycket" trevliga kompisar..

Vi skulle ha varit 9st men 3 fick förhinder..

Vi började laga till ångkokta svartrötter med örtsmör..

Detta hade ingen av oss tidigare ätit och det blev en upplevelse som var bra..

Sen var det några som gjorde svensk Falafel men gula örter..

Och det var jätte gott.. Detta kan även du göra Linda..

Och vi bakade pitabröd till som blev också lyckade..

Gjorde öven en vitlöks sås med vitvinsvinäger i..

Trodde inte alls på detta men gud så god den blev..

Och till slut så gjorde vi Lingonkoktapäron med grädde till..

Ja jag tycker inte om efterätt.. men herre gud så gudomligt det både smakade och hur det känndes i munnen av att äta detta..

Det smakade mera ....

Tjejerna uppskattade mina recept vilket var kul för jag har inte gjort något av dessa innan..

Nästa gång vi träffas så ska vi göra en god fiskgryta och rönnbärsgele och en Italiensk förrätt...

Gud så mycket vi lärde oss förutom att laga till detta.. 

Alla har något att lära ut.. Vilket är otroligt kul..

En myckt lyckad kväll var det i allafall..

Hoppas du är lite avis på "oss"

Tack tjejer för i går kväll..

Ett stort Love till "er"

Och Love till dig från Lisa

Av Lisa Persson - 28 augusti 2009 07:53

Rödbetssoppa med parmaskinka

Supernyttig rödbetssoppa med knaprig parmaskinka.

2 personer
500 g avlånga rödbetor
2 skivor parmaskinka
Ev 1 dl tjock yoghurt
½ bunt persilja eller 2 msk kapris
200 g grovt bröd
1 schalottenlök
8 dl buljong
Salt
Peppar
1 msk vinäger

Tillagning
Skala rödbetorna och löken. Skär två tredjedelar av rödbetorna i bitar och koka dem och löken i buljong i 20 minuter. Mixa till en slät soppa och smaka av med salt, peppar och vinäger. Parmaskinkan rostas eventuellt i ugnen i 200 grader i 5-7 minuter. De resterande rödbetorna rivs grovt och blandas med salt och en aning vinäger. Lägg upp soppan med de rivna rödbetorna, yoghurt och knaprig parmaskinka till. Strö över lite persilja eller kapris. Ät med bröd till.


LOVE LISA

Av Lisa Persson - 27 augusti 2009 15:51

Gå ner i vikt med våran bok...


Köp då våran bok och se hur vi har gjort...

Hitta idelavikten med Linda och Lisa..

Beställ den här....

http://www.unikajag.se/

Av Lisa Persson - 27 augusti 2009 15:34

Skratt...

Jag fick ett samtal i dag på dagen att personen satt och väntade på att jag skulle komma tillbaka och skriva mera som jag hade lovat i morse på bloggen..Så jag får be om ursäkt om någon sitter kvar ännu.. skratt...

Men jag fick trevlig besök och sen skulle jag med bussen ner till Rättvik för ett möte..När en buss kom så frågade jag om den gick till ett visst ställe. Nä denna buss går om backa..

Nä den vill jag inte åka med utan jag tar nästa buss som kommer sa jag och hoppade av..

När den bussen kommer så säger hon som kör att -denna buss går om Backa..

Nej det har den andra bussen redan gjort sa jag..

Så hon ringde och kollade upp detta och det hade blivit fel.. Så denna buss körde mig dit jag ville..

Så tack för det dalatrafik...Swebuss eller var det nu heter..

Nu ska jag bara fixa mat till Marcus och sen i väg och träffa 8 st tjej kompisar och vi ska laga mat ihop i kväll..

Berättar i morgon vad vi hade gjort.. För det är en överskning för dom så jag vill inte skriva detta här nu..

Fått lite i dag att fundera över och lägga upp hur jag ska genom föra vissa saker..

Kommer att skriva om detta lite längre fram...

LOVE LISA

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Skapa flashcards