Alla inlägg den 24 april 2010

Av Lisa Persson - 24 april 2010 17:27

Nä vi skulle åka efter besöket på Hansjöns mejeri och fika och då var det Orsa marknad..

Vi gick på ett konditori i Orsa som en tjej som heter Malin har startat..

                 Mycket trevligt och gott var det...

Vi alla längtade efter kaffet...

Och dom hade moreusbakelse där också..

Efter Kalle Moreus..ler... Fyndigt va?...


Hoppas du haft en härlig dag...

LOVE LISA

Av Lisa Persson - 24 april 2010 17:18

Ja vi åkte upp till Orsa och hälsade på Kent och Anita...

Kent känner jag sen långt tillbaka...

Kul att se han igen...

 

Ja här står det några småsugna ost smakare...

 

Kent fick en kund medans vi var där och handlade

 

Tänk om hon handlar upp allt tänker Anders Ivars..

MMMmmmmm tänker Ulf Martini den där gullan tar jag...(OSTEN hette så)

        

Kent Daniels berättar lite om själva mejeriet...

Gud vad mycket jobb att göra ost...

Och gud vad gott det var..

Köpte mycket ost med mig hem som jag ska bjuda på i kväll...

 

Ulf Martini ,Kerstin Arvids och Anders Ivars står och lyssnar..    


Ja tack för oss i Byalaget i Vikarbyn..

Ni var jätte trevliga och gästvänliga och ni har mycket goda ostar..

Vi alla kommer tillbaka...

LOVE LISA 

Av Lisa Persson - 24 april 2010 17:13

I dag har jag träffat min kusin Therese Häggman i från Ludvika...

Har inte träffat henne på 30 år...

Gud så kul...

Hon var i Rättvik på innebandy cup ,hennes son Marcus stod i målet..

     

Lovade att lägga upp bilderna här på honom..

Han var så duktig så...

Kom att tänka på att jag skulle ja ha tagit kort på Therese också men får göra det när vi träffas nästa gång.. 

Och det är inte så långt dit....

Här ser ni lite av det jag köpte när jag var till MORA...

Ler det är till min lilla hund som kommer om ett tag...

  


LOVE LISA

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards