Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Lisa Persson - 8 januari 2010 14:19

Med Linda..

Ni som undrar varför inte Linda skriver så beror det på att hon inte haft lust alls..

Och ni som tror att vi inte träffas eller att vi inte har någon kontakt alls med varandra är helt fel ska ni veta..

Linda kommer alltid att finnas i mitt liv..

DET VET JAG...

Men hoppas Linda vill börja skriva lite snart igen..

Hon kanske får lusten att berätta lite vad som hänt i hennes liv..

Vilket är mycket så klart...

Mycket roliga saker...

Så Linda och jag har kontakt med varandra..........


Men många sköna och trevlig timmar har vi haft nu..

Hon kom  på förmiddagen så jag har hållt på att elda så hon inte skulle frysa..ler


Hon och jag kan hjälpa varandra med att tänka ut hur man ska tänka och känna om vi tappar lite fokus..

Och det är så skönt så...

Hon kan hjälpa mig att ta vissa beslut också..

Ja det är jag själv som beslutar så klart men jag gör inte besluten om jag inte tycker dom är bra..

 

KRAM TILL DIG LINDA....

LOVE LISA

Av Lisa Persson - 8 januari 2010 08:43

Svartsjuk kvinna fastnade i träd

Mitt i natten kom larmet. "Hjälp jag sitter fast i ett träd, kom och hjälp mig!" Kvinnan hade klättrat upp i sonens trädkoja efter ett anfall av svartsjuka, men kunde inte klättra ner.

- Vi hjälpte henne ner, säger Martin Carlsson, vakthavande befäl vid Skånepolisen.
- Det här är nog ett av de konstigaste polisärenden jag har varit med om, säger Martin Carlsson, vakthavande befäl vid Skånepolisen.
Dramat utspelade sig i norra Skåne i natt. En kvinna hade fattat misstankar om att hennes man eventuellt hade en flirt med en annan. Mitt i natten smög hon upp.
- Hon söker genom sin mans mobiltelefon och hittade, vad jag förstår, ett SMS som hon inte gillade, säger Martin Carlsson, vid Skånepolisen.

Ringde polisen

Kvinnan sprang ut från huset och upp i ett träd där hennes barn hade en trädkoja. Mannen låg fortfarande och sov och märkte ingenting.
Men vinterkylan dämpade svartsjukan. Kvinnan hade börjat frysa och ville ner från trädet igen. Men det var inte lika lätt.
- Hon hade fortfarande mannens mobiltelefon med sig och kom inte på något bättre än att ringa polisen och be om hjälp att komma ner, säger Martin Carlsson.
Nu råkade natten vara relativ lugn för Skånepolisen och det fanns en patrull i närheten som åtog sig uppdraget.
- Vi fick ner henne efter ett tag, hon hade fastnat lite i en gren. Hon tackade för hjälpen och försvann sedan in i huset, där mannen fortfarande låg och sov, säger Martin Carlsson.

 

Av Lisa Persson - 8 januari 2010 08:21


 

Å vad jag är glad att jag har vedspis.... Så mysigt så att sitta i långkalsonger och raggsockor och en stor stickad kofta på sig och bara mysa i köket med alla ljus på morgonen och känna i husväggen att det är kallt ute..skratt

 http://www.kajgard.se/

Här han Bengt Kajgård många fina spisar att titta och köpa in i erat hus och få en skön och härlig värme..

Gör gärna ett besök hon honom...

Hälsa från mig då...

Min gammel fjås är det...(pojkvän)


 


Ja det var ett jäkla prat om hur kallt det är..

-27,9 var det när jag vaknade och gissa om jag kännde det fast jag låg under täcket så kände näsan kylan..

Tänkte då på Bonde Susanne som också eldar och står i..

Men hon måste ut till sina djur...

Men bra kvinnor reder sig själva..skratt heja Susanne...

Sänder varma tankar till dig ska du veta..

Min låne hund ligger och sover ännu och går inte ur sängen för än om ett par timmar om hon gör som hon brukar..

Men det var bara att dra på sig kläderna ja la nedan för sängen innan jag gick och la mig i går..

Sen började jag tända alla ljus och gjorde eld i spisen..

Tittde ut och fick se den gamla damen vara ute och gå med sin stora hund..

VA!!! tänkte jag..herre gud har det slagit runt hos henne?!?

Nä då hon till hör den gamla stammen i byn..

Men hon skulle tänka kankse lite på hunden också..

Hon bor en bit i från mig...


I går kom Marcus och sa att dom skulle nog åka upp till stugan i skogen och bo där..

Ja det kan han ju glömma i dag i allafall..

Denna gång bestämmer mamma..

Bilen skulle inte ens starta om dom behövde åka där i från..

Finns ingen motorvärmare där häller...

Nä nu måste jag lägga på ved igen..

Morgon kram till dig...

LOVE LISA



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards