Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Lisa Persson - 3 januari 2010 17:41

                    Kommenterar inte bilderna något..skratt

                      

Av Lisa Persson - 3 januari 2010 17:12

Jag har varit och handlat bara en massa nyttiga saker igen..

Törs inte ställa mig på vågen..

Vid Julen tappade jag fotfästet pga all mat..

Det triggade igång mig..

Varit sugen hela tiden på en massa saker och inte känt mig mätt någon gång utan  sugen och sen när jag ätit så har jag mått illa pga det jag stoppat i mig..

En kompis ringde i går och sa samma sak och i dag pratade jag med en ny kompis och hon sa samma sak..

Jag berättade att jag hade en egen dialog med mig själv i går eftermiddag..

Jaha! vad sa du då..

Jo jag stod och kollade in skafferiet och jag kom på att jag inte alls var hungrig utan bara sugen..

Då sa jag till mig själv..

Din tjockis ..akta dig så jag inte skickar dig till eritrea...

Då började jag skratta åt mig själv.. ja du kan du Lisa..

Men jag gick där i från och sen gick jag upp till Tempo i dag och handlade bara bra saker i dag..

 


Nu fortsätter jag mitt liv som jag ska leva..

Hoppas det gått bra för dom i gruppen också..

Mina tankar har gått till er under julen ska ni veta...

Men vi träffas ju igen den 11 januari...


I dag åt vi så gott som....

Tacos

Pröva att krydda tacofärsen med egen, hemlagad krydda!

Tacos


Antal portioner: 4
Ingredienser

600 g köttfärs
1/2 dl vatten
2 msk tomatpuré

Hemlagad tacokrydda:
2 msk chilipeppar
1 msk lökpulver
1 msk vitlökspulver
1 msk chilipulver
2 tsk citronpeppar
2 tsk malen spiskummin
1 tsk paprikapulver
1/2 tsk torkad oregano
salt och malen svartpeppar

Tillbehör:
tacoskal
strimlad isbergssallat
färska tomater
hackad lök
majskorn
tacosås
riven ost

Gör så här

1. Blanda samman alla ingredienser till tacokryddan. Hacka och strimla grönsakerna. Riv osten. Lägg upp allt i skålar.

2. Fräs köttfärsen och krydda med tacokryddan. Häll på vatten och klicka i tomatpuré. Låt puttra en stund.

3. Servera färsen med tacoskal, som var och en fyller med grönsaker, ost och tacosås.


Fast jag tog bara ett bröd och sen mycket sallad till detta..

Sen i dag har jag varit och hämtat Wilma..

Har längtat efter henne..

Hon sprang in till Marcus och hälsade så på honom..

kolla läget lite här hemma och sen upp och lägga sig raklång i min stora håriga och härliga säng...

Ja nu trivs hon som fisken i vattnet...

Hon får inte vara i sängen hemma hos sig men  Marcus kom och skulle gosa med henne så sa han..

Ja hos oss Wilma får du vara överallt...

Å så myste dom lite...

Wilma gillar Marcus jätte mycket...

Ska ta mig en kopp te och sen ut på en sväng med Wilma igen...

LOVE LISA

Av Lisa Persson - 3 januari 2010 00:17

Mina 5 tips för att lyckas med viktnedgången:


1 Var beredd på att göra en relativt stor förändring av din livsstil.

2 Tro på dig själv! Du kan!

3 Gå in i ditt nya liv med glädje!

4 Sätt upp små delmål att jobba mot. Det håller motivationen stark.

5 Var ärlig med dig själv! Du kan inte jobba med känslor du stänger inne.




”Jag har fått en helt ny självkänsla”

Jag jojobantade i 20 år. Mitt dåliga självförtroende bakom den glada masken fick mig att trilla dit gång på gång.

Med hjälp av Stahremetoden lyckades jag Lisa Persson göra upp med tankarna hon så länge flytt med mat – och tappade 46 kilo.



Jag kopplade inte själv ihop sin panikångest, besvikelse och urusla självbild med all dårlig mat som jag tjuvåt i sängen och alla de 148 kilon jag bar på.

– Jag trodde att jag åt rätt så bra. Men det gjorde jag ju inte. Jag trodde också att jag hade bra självförtroende, men det kunde förmodligen inte varit sämre.


Kände sig värdelös

JAG är den där tjejen som redan som liten fick höra att hon ”inte kunde”, att hon aldrig skulle bli så duktig som sina syskon och bara fick röda bockar i skolan.

Så för att vara någon blev jag den dumsnälla, glada som ställde upp på alla andra utom sig själv. Innerst inne kände hon sig utnyttjad och värdelös. Och för att döva åt hon.

– Jag ville inte visa att jag mådde dåligt, så jag gömde mig och åt. Jag ”var värd det”.

Vändningen blev den KBT-kurs jag hamnade på via sin vårdcentral för snart två år sedan.

I dag har jag gjort upp med sina negativa livsregler, som ”att hon är misslyckad” och ”inte duger”.

Bara genom att byta tanke och börja stå upp för sig själv har hon tappat hela 46 kilo!


jag har en del kvar att göra i mitt liv också så klart.

Men jag har gjort stora förändringar i mitt liv på kort tid.

Kom ihåg att kan Lisa så kan du också göra förändringar i ditt liv.

Det är aldrig försent som du vet. Men man måste byta livsstil och ibland vänner och ibland även den käraste för att finna sig själv. Man har ju lätt att anpassa sig efter andra om man känner sig lite osäker eller att man känner sig behövd av andra. Man måste läsa sig att bli lite bitchig med glimten i ögat och tänka på sig själv först.

Lite kort om mig och hoppas du finner lite insperation till att köpa och läsa våran bok Hitta idealvikten med Linda och Lisa.

kram Lisa

Av Lisa Persson - 3 januari 2010 00:14

   Filmtips!

Nätterna vid havet

  För oss som gillar romantik, Richard Gere å rosa drömmar  



Adrianne är 45 år gammal då hon plötsligt bli lämnad av sin man. Hennes tillvaro ställs på ända och för att ta sig samman flyr hon iväg till ett pensionat i en liten kuststad. Där träffar hon Paul, en 54-årig man som bär på minnen han försöker undfly. Diane Lane och Richard Gere har huvudrollerna i detta ömsinta drama om två sargade människor som försöker finna en väg tillbaka till livet.



Richard Gere spelar Paul, en samvetstyngd kirurg som satsat så mycket på karriären att familjelivet fått stryka på foten. Diane Lane är Adrienne, en hängiven mor vars man varit otrogen och nu vill återvända till hennes sida. Paul och Adrienne behöver båda komma bort från vardagen, få lite ro och ta itu med sina liv. De tar sin tillflykt till den avlägsna lilla kuststaden Rodanthe, där ett oväder är på väg att svepa in. Under den oförglömliga helg de tillbringar ensamma i stadens stormpiskade värdshus kommer de varandra allt närmare. Det blir början på en romans som kommer att förändra hela deras liv...


 


LOVE LISA

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards