Direktlänk till inlägg 3 januari 2010

Nu är det vanlig söndag igen..

Av Lisa Persson - 3 januari 2010 17:12

Jag har varit och handlat bara en massa nyttiga saker igen..

Törs inte ställa mig på vågen..

Vid Julen tappade jag fotfästet pga all mat..

Det triggade igång mig..

Varit sugen hela tiden på en massa saker och inte känt mig mätt någon gång utan  sugen och sen när jag ätit så har jag mått illa pga det jag stoppat i mig..

En kompis ringde i går och sa samma sak och i dag pratade jag med en ny kompis och hon sa samma sak..

Jag berättade att jag hade en egen dialog med mig själv i går eftermiddag..

Jaha! vad sa du då..

Jo jag stod och kollade in skafferiet och jag kom på att jag inte alls var hungrig utan bara sugen..

Då sa jag till mig själv..

Din tjockis ..akta dig så jag inte skickar dig till eritrea...

Då började jag skratta åt mig själv.. ja du kan du Lisa..

Men jag gick där i från och sen gick jag upp till Tempo i dag och handlade bara bra saker i dag..

 


Nu fortsätter jag mitt liv som jag ska leva..

Hoppas det gått bra för dom i gruppen också..

Mina tankar har gått till er under julen ska ni veta...

Men vi träffas ju igen den 11 januari...


I dag åt vi så gott som....

Tacos

Pröva att krydda tacofärsen med egen, hemlagad krydda!

Tacos


Antal portioner: 4
Ingredienser

600 g köttfärs
1/2 dl vatten
2 msk tomatpuré

Hemlagad tacokrydda:
2 msk chilipeppar
1 msk lökpulver
1 msk vitlökspulver
1 msk chilipulver
2 tsk citronpeppar
2 tsk malen spiskummin
1 tsk paprikapulver
1/2 tsk torkad oregano
salt och malen svartpeppar

Tillbehör:
tacoskal
strimlad isbergssallat
färska tomater
hackad lök
majskorn
tacosås
riven ost

Gör så här

1. Blanda samman alla ingredienser till tacokryddan. Hacka och strimla grönsakerna. Riv osten. Lägg upp allt i skålar.

2. Fräs köttfärsen och krydda med tacokryddan. Häll på vatten och klicka i tomatpuré. Låt puttra en stund.

3. Servera färsen med tacoskal, som var och en fyller med grönsaker, ost och tacosås.


Fast jag tog bara ett bröd och sen mycket sallad till detta..

Sen i dag har jag varit och hämtat Wilma..

Har längtat efter henne..

Hon sprang in till Marcus och hälsade så på honom..

kolla läget lite här hemma och sen upp och lägga sig raklång i min stora håriga och härliga säng...

Ja nu trivs hon som fisken i vattnet...

Hon får inte vara i sängen hemma hos sig men  Marcus kom och skulle gosa med henne så sa han..

Ja hos oss Wilma får du vara överallt...

Å så myste dom lite...

Wilma gillar Marcus jätte mycket...

Ska ta mig en kopp te och sen ut på en sväng med Wilma igen...

LOVE LISA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Persson - 27 april 2015 19:25


   Hej. Jag gjorde min magsäcksförminskning oktober 2013 o har gått ner -58 KG.  Har stått still i 6 månader i vikten men kroppen förändrar sig hela tiden sen dess. Jag har mått så bra och ångrar inte att jag fick göra denna operation. Det so...

Av Lisa Persson - 25 april 2015 09:22


I  Hej o godmorgon på dig.  Är i Sandviken hos min älskling sen i onsdags. I dag åker vi förbi sommarstuga på väg hem till Vikarbyn.  Hoppas du får en härlig lörda.  Love Lisa      ...

Av Lisa Persson - 16 april 2015 07:42


Ja önskar dig en underbar dag i dag. Har varit med på #radiodalarna nu på morgonen.  Kommer att lägga upp det om en stund.  Hoppas du kommer att tycka det är intressant och att du också tar jägarexamen.      ...

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:32


 

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:27

Jag fick nyss en inbjudan att få vara med på torsdag morgon o få prata om vad jag vill i 5 minuter.  Har bestämt mig nu vad jag ska prata om.  Men det får ni lyssna på kl 06.20. ;-) ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards