Alla inlägg under januari 2010

Av Lisa Persson - 2 januari 2010 15:01

Män som hatar kvinnor

Ja denna film har jag sätt i dag och fy så bra den var..

Dom spelade skit bra i rollerna Mikael Blomkvist och Lisbeth Salander..

Kan nog se om den och det brukar jag inte göra...


LOVE LISA





Filmatiseringen av den första delen i Stieg Larssons minst sagt populära trilogi är värdig böckerna. Ett bra betyg när man pratar böcker till film.

Män som hatar kvinnor öppnar med att journalisten Mikael Blomkvist (Michael Nyqvist) sitter i klistret. Rättegången mot honom kring förtal är i slutpunkten och han blir dömd till fängelse. Strax efter domen meddelats kommer mångmiljadären Henrik Vanger (Sven-Bertil Taube) med ett erbjudande om att gräva affärsfamiljens mörka hemligheter. Mikael ser en chans att komma bort från Stockholm och kanske hitta inspirationen att skriva igen.

Många har säkerligen redan koll på historien och karaktärerna. Böckerna har sålts i tre miljoner exemplar bara i Sverige. En boksuccé sätter så klart höga förväntningar på en filmatisering.

Av Lisa Persson - 2 januari 2010 14:14

 

Kerstin Hjort och Kjell Junergård

kollar på något kul..skratt

 

Jag hänger i baren och Lotta ville hänga på eller vad det mina pengar hon var ute efter..skratt


 

5 öl plus 1 glasvin blir 6 stefan.. det var rätt denna gång..ler

 

Hjort Erik och Lars-Göran Halvarsson hade mycket att diskutera denna kväll...

Ja denna kväll glömmer jag inte i första taget...

LOVE LISA

Av Lisa Persson - 2 januari 2010 10:13

                                                                                        


Ja det ny året började inte så bra för mig..

Men innan jag gick och la mig så fick jag ett så fint samtal att en vän till mig som berättar att hon är med barn.

Ett stort grattis till er båda.

Kanske ska börja passa barn i stället för hundar..  

Tänk att när någon går bort och blir en ängel så kommer den en ny ängel runt runt hörnet.

LOVE LISA


                                         

Av Lisa Persson - 1 januari 2010 20:33

Lägger ut några bilder som jag inte la ut  efter Cocktailpartyt jag hade i sommas hemma på min gård...

Vill tänka på något roligt nu och då kom jag och tänka på denna fest som vart så lyckad på allasätt och vis..

 

Jag och Susanne Säbb och Jeans Brinkman..

Vi hade ett stort leende på läpparna hela kvällen.


MMMMMMMMM det ser jobbigt ut Maria..

Är det den gröna tyska geledrinken du har i din mun där..ler   

Men Maria Björklund tog du en till..

Ser att Lasse Backlund och Åke Danielsson också tagit en till*LER


 

Ja det är Nadine i bruna hatten  som har fixat den tyska drinken till oss.

Kicki är på väg att ta den men Peter tittar misstänkt samt på den..

Å du har tagit en till där Maria...FNISS


 

Men dricker alla den gröna drinken...

Mats Henrik visar Pentti Kalkback hur man gör när man ta den gröna drinken..

 

Jag och Maria..

Nu dricker Maria en röd drink....LER

 

Ja undra vad jag säger nu då med fingret i luften..skratt

  En helt underbar kväll var det som ni ser..


Härligt med sommar bilder...

LOVE LISA

Av Lisa Persson - 1 januari 2010 20:10

Ja i morse var jag trött..

Gick och la mig 04.00 och vaknade 06,30 i vanlig ordning..

jag höll på att bli galen..

Men jag gick igenom alla mina sms jag hade fått i natt jag inte hade tid att svara på..

Så i dag har jag ätit frukost och lunch i sängen..

ja ni tycker jag är väl knäpp men jag njuter så i min säng..

Ringde och grattade min systers son Henke på hans födelsedag i dag..

En tung och jobbig dag att fylla år på..

Ett stort grattis till mosters skitunge säger jag..

Moster älskar dig...

Sen ringde min pappa och talade om att min faster gick bort i dag..

Hon somnade in efter en lång tids sjukdom...

Så jag har tänt ett ljus för bara faster Clary och mina tankar gick till att minnas henne...

Ja det är ett konstigt sätt att börja det nya året med att sörja någon...

Men sådant är ju livet det vet ju man redan men lika svårt är det endå..

 

Mina tankar går till mina kusiner Eva och Mona  och fasters man Palle..


LOVE LISA

Av Lisa Persson - 1 januari 2010 11:52

I dag ska alla börja leva ett nytt liv och dom har lovat en massa nyårslöften m.m som till hör nyårsafton..

Men jag och Linda säger att vi bara fortsätter att leva från där vi är fast så bra som möjligt..

Och tar dom val vi bestämmer att göra själva..

Man börjar inte om eller tar nya tag man bara forsätter att leva..


Ja nu är det 2010 och i dag är det 11 år sen min son fick typ 1 diabetes..

En dag jag aldrig glömmer och jag tänker på det varje år.

Men vi har varandra och vi har det bra.

Det är det viktigaste för mig..

Fast detta nyåret är det första jag inte firar med honom..

Det kändes vid tolvslaget..

Men jag ringde honom så klart och det första han sa Gott nytt år mamma..

Å gissa om jag vart glad..

Två minuter senare så kommer han och Simon åkandes förbi oss..

Ja min son börjar bli stor nu..

Lite härligt känns det också så klart att se att det går så bra för ens barn..


Inför festen så skulle det fixat lite dagen innan..Vem kan detta vara?????  Kan det vara TOMTEN!?

Å kolla månen vad stor den är fast det syns inte så bra på kortet ...

Först var jag och Kerstin och Kjell bjuda på en aperitif hos en hemlig vän

Så vackert personen hade gjort där hemma..

Ett litet smak prov bara på en ljusbricka..

 


Här är det fest och mörka kort med det bjuder jag på..

Ätit en underbar middag vi hade beställt från Stiftgården i Rättvik...

Lotta och Stefan Öhman hade fixat till denna fest så ett stort tack till er båda..

  SKÅL PÅ DIG KJELL JUNERGÅRD  

Martini,Annett och Kerstin som ni ser ansikten på..ler


Nina ,Halvarsson,Hofors,Kjelle och Inger...  


Här skulle Kjelle ge Kerstin en puss.. *blink* 


 

Nu är det GOTT NYTT ÅR...

LOTTA OCH KERSTIN

 

Ja nu funderade du nog var är detta för kort då..

Men varje gång man gick på toa och öppnade denna dörr så spelade denna fisk en låt för den som var på toaletten..

Ja det var mycket underhållning denna kväll med mycket skratt och pussar och kramar till höger och vänster...

Hoppas ditt nyår var bra på allasätt och vis...

Fortsätt med ett bra liv även detta år..

Hoppas du får lära dig många nya saker i år om både livet och dig själv..

LOVE LISA

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards