Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Sänkt staff för våldtäkt..

Av Lisa Persson - 13 januari 2010 12:56


Sänkt straff för våldtäkt

Rättvik

Mora tingsrätt dömde i augusti en 18-årig Rättvikare för våldtäkt till fängelse i ett år och sex månader. Nu sänker Hovrätten straffet till ett år.

Hovrätten menar att det står klart att mannen den 11 juli i Älvdalen våldtog en ung kvinna när hon i berusat tillstånd sov i en bil. Mannen penetrerade då kvinnan vaginalt.

Däremot menar hovrätten att mannen inte utsatte en annan kvinna för sexuellt tvång och våldtäkt - utan istället för sexuellt ofredade. Enligt hovrätten är det inte bevisat att mannen tvingat kvinnan onanera honom, eller att hon befunnit sig i ett hjälplöst tillstånd när han försökte penetrera henne analt.

Hovrätten friar mannen i ett tredje fall. Hovrätten menar att mannen inte försökt tvinga en tredje kvinna till sexuella handlingar.

Hovrätten konstaterar dock att mannen gjort sig skyldig till våldtäkt och sexuellt ofredande - och ska därför dömas till fängelse. Minimistraffet för våldtäkt, som inte kan betecknas som "mindre grovt", är två år. Men med hänsyn till mannens låga ålder dömer hovrätten mannen till ett års fängelse.

Den våldtagna kvinnan tilldöms ett skadestånd på 85 000 kronor. Den andra drabbade kvinnan får 15 000 kronor i skadestånd.


Mats Laggar





Ja denna kille var det som Marcus åkte bilen med och klev ur 7 minuter innan han kvaddade bilen.

Och då gick bilen i alldeles för hög hastighet..

Hoppas han lär sig något nu av detta som hänt och att han tar på sig det med...

Sanningen kommer alltid i kapp en...

Om man ljuger så kommer den fram då också.....

Både stora som små.....





Publicerad: 2010-01-11 15:08
















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Persson - 27 april 2015 19:25


   Hej. Jag gjorde min magsäcksförminskning oktober 2013 o har gått ner -58 KG.  Har stått still i 6 månader i vikten men kroppen förändrar sig hela tiden sen dess. Jag har mått så bra och ångrar inte att jag fick göra denna operation. Det so...

Av Lisa Persson - 25 april 2015 09:22


I  Hej o godmorgon på dig.  Är i Sandviken hos min älskling sen i onsdags. I dag åker vi förbi sommarstuga på väg hem till Vikarbyn.  Hoppas du får en härlig lörda.  Love Lisa      ...

Av Lisa Persson - 16 april 2015 07:42


Ja önskar dig en underbar dag i dag. Har varit med på #radiodalarna nu på morgonen.  Kommer att lägga upp det om en stund.  Hoppas du kommer att tycka det är intressant och att du också tar jägarexamen.      ...

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:32


 

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:27

Jag fick nyss en inbjudan att få vara med på torsdag morgon o få prata om vad jag vill i 5 minuter.  Har bestämt mig nu vad jag ska prata om.  Men det får ni lyssna på kl 06.20. ;-) ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards