Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

vet inte vad jag ska kalla denna blogg i dag..

Av Lisa Persson - 11 januari 2010 09:41

Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

av Bettan 11 januari 2010 kl 08:30

..Idag är det exakt 8 månader sen mitt liv förändrades.

Den 11 Maj 2009 började jag banta bort mina 6 kilo,

som var ett "måste" innan operationen.

 

Det var mycket nutrillett drinkar och lite mat,

med endast sallad och kött på tallriken.

Och så klart motion.

 

Den motivationen jag hade då,

var helt out standing!

Hade jag haft den hela tiden,

hade jag inte behövt göra operationen.

 

Jag ska erkänna att så lätt som de var att gå ner dem 6 kilona,

de trodde jag Aldrig.

Blev rent chockad när jag väl vägde mig sen,

att det var så enkelt.

 

129 kilo vägde jag när jag började min resa,

123 kilo vägde jag när jag gjorde operationen den 9 Juni 2009.

Idag den 11 Januari 2010 väger jag 73 kilo!!!   

Vilket betyder att jag har gått ner 56 kilo!!!

 

Jag är verkligen glad,

sjukt glad.

Obeskrivligt glad lixom.

Kan inte förstå det riktigt själv antar jag..

Känns så overkligt!

 

Det som känns jobbigt med att,

är att jag känner mig fortfarande lika stor som innan!

Jag ser mig fortfarande lika stor!

Min psykiska störning vill inte försvinna..

 

En annan sak är att jag verkligen är i behov av nya kläder nu.

Har väl ett par jeans som passar, 2 tröjor som sitter bra..

För övrigt är det jogging brallor som gäller för mig,

vilket jag älskar att gå i.

Så det gör egentligen inget,

men att ha några par jeans hade ju inte skadat lixom.

 

Då jag inte varit nån shopping människa innan,

aldrig lagt mycket pengar på kläder.

Så är jag nog en snål en,

haha!

Men fan det är dyrt med kläder ju!

Aldrig nåt jag behövet tänka på innan,

men nu så..

Dags att vinna på lotto känner jag,

ett par miljoner hade inte vatt fel..

Och sen en shopping tur på det *drömmer*

 

Nu ska jag ut med dogsen i skogen,

härligt!

Eftermiddags vecka för mig denna vecka,

trevligt!


Trevlig Måndag! <3


"how are you in the mirror?


Ja det är synd att den psykiska känsla inte försvinner för henne..

Men annars så har hon gjort ett jätte jobb..

Fast det är inte hon som gjort jobbet  utan kroppen  gör ju jobbet själv efter som den inte vill äta eller att man inte kan äta pga operationen..

Hoppas hon får ordning på det psykiska biten..

Sätt hur den ätit upp vissa människor inne från..

LOVE LISA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Persson - 27 april 2015 19:25


   Hej. Jag gjorde min magsäcksförminskning oktober 2013 o har gått ner -58 KG.  Har stått still i 6 månader i vikten men kroppen förändrar sig hela tiden sen dess. Jag har mått så bra och ångrar inte att jag fick göra denna operation. Det so...

Av Lisa Persson - 25 april 2015 09:22


I  Hej o godmorgon på dig.  Är i Sandviken hos min älskling sen i onsdags. I dag åker vi förbi sommarstuga på väg hem till Vikarbyn.  Hoppas du får en härlig lörda.  Love Lisa      ...

Av Lisa Persson - 16 april 2015 07:42


Ja önskar dig en underbar dag i dag. Har varit med på #radiodalarna nu på morgonen.  Kommer att lägga upp det om en stund.  Hoppas du kommer att tycka det är intressant och att du också tar jägarexamen.      ...

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:32


 

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:27

Jag fick nyss en inbjudan att få vara med på torsdag morgon o få prata om vad jag vill i 5 minuter.  Har bestämt mig nu vad jag ska prata om.  Men det får ni lyssna på kl 06.20. ;-) ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards