Alla inlägg under juli 2009

Av Lisa Persson - 25 juli 2009 09:37




 Kom till Rättvik och se vad som händer nu under en veckas tid.

 Klicka på blåalänken...


 http://www.classiccarweek.com/

Av Lisa Persson - 25 juli 2009 08:45

Vart bjuden upp till Mange och Nadine i går kväll..

Vilken härlig kväll vi fick innan det kom lite i från himmel..

Men det var så lite att det inte räknades tyckte jag*ler*

Visst finns det stora fina gårdar.. Tänk att jag sitter mitt i byn på denna gård och ingen ser en..

Sen spelade vi Rammy..kort spel och jag vann....

Ja vi fira lite med att jag hade 10års jubileum i från den dagen jag tog mitt bästa beslut i mitt liv förutom att skaffa min underbara son..

Nä nu ska jag äta frukost i sängen och ta lite kaffe där också och läsa lite i boken..

Sen ni ska jag ut och gå igen..

KRAM LISA

PS: Kolla in mina naglar

Det är modert med detta nu fast man kanske inte gillar det så hänger jag med*ler*


Av Lisa Persson - 25 juli 2009 08:22

Ja jag har ju gott varenda dag nu denna vecka..

Så nöjd att jag och Linda sporrar varandra nu igen efter ledigheten i från att vara så duktiga..

Duktiga och duktiga det är fel ord.

Men när man lever som man lär så är det lite skön att bara få äta om man vill eller ta ledigt i från motionen..

Och det har vi gjort nu i ett antal veckor men tillbaka på spåret igen..

Det är bara att knyta på sig skorna och ut och gå.

Som i går morsse. På med skorna fast det regnade lite.

Gick en mil och på ett ställe stannade jag och plockade blåbär till en paj jag ska bjuda på i dag.

Det var vatten vatten överallt.

På vägen i skogen på stigarna..

Lägger upp lite bilder från gårdagens tur..

Kan berätta på ett ställe var det 3 dm vatten jag fick vada igenom.

Ni ser det på stig kortet.. Det var som att gå i ett långt badkarl..

Gissa sen om jag har ont i mina fötter nu efter detta med  vattnet för jag fick gå ca 5km med genom dränkta skor.

Det vara inte skönt med vatten mellan tårna när man tog varje steg..

Men så nöjd när detvar klart..

Ska ta en tur på en mil i dag också men inte på detta ställe.. Blir uppe i skogen i dag... 

bilden på diket är som det såg ut i går och sen på andra bilden sitter jag och Linda i detta dike men inget vatten i så klart..skratt

LOVE LISA

 

PS: KNYT PÅ DIG SKORNA OCH UT OCH GÅ.

OCH NÄR DU GÅTT EN VÄNDA SÅ KAN DU GÅ 20 MINUTER TILL.

Av Lisa Persson - 23 juli 2009 21:13


"Efter trettio har kroppen en egen vilja"

sa Katharine Hepburn..

Visst ligger det lite i det hon sa en gång..


LOVE LISA

Av Lisa Persson - 23 juli 2009 19:16

Ja i natt vaknade jag och hade sendrag i båda vaderan.. jag trode jag skulle smälla av ..

Hm... vad ont det gjorde..

Jag satt ute i går och blev kall om både benen och ryggen. så där av min värk sen på natten..

Sen somnade jag om och sov till 06.00

Oc tänkte nu ska du väl kunna soman om..

Och jag blev så glad för jag gjorde det också.. ända till kl08.00

Marcu sover borta hos en kompis.(Erik)

Sen kom Nadine ner på fika hos mig och fick lite packet av mig..

Hon är så gullig så...

Efter det och sen jag ätit lunchen så kläde jag på mig och skulle ta en vända på 1 mil..

Det regnade men det fick det göra endå tyckte jag..

Tycker det är mysigt..

Jag passade på att plocka lite blåbär som jag hade sätt efter denna väg i går.


Medans jag gjorde detta så ringde jag Linda och hade ett långt och djup och trevligt samtal som vi har i mellan åt.

Hon var med mig på hela rundan*fniss*

Vi pratade om det vi har gjort med livet på olika sätt.

Detta med att "några" har infråga satt oss båda på olika vis.

Jag sa så här till Linda.

Om jag fick välja mellan att bli av med min panikångest eller om jag fick gå ner 30kg. Så skulle jag hellre gå upp och få bara vara..

Och linda skulle väga 93kg igen men att hon fick ha kvar sitt nya liv..

Det är som både jag och Linda säger allt är inte vikten..

Träffade på en kvinna  här om dagen som sa att tänk Lisa om du skulle ta någon  som väger 40kg mindre än dig och ut och gå en mil med denna person.. Hon skulle inte hänga med dig..

Ja det är ju härligt att tänka så så klart.


Jag har gjort sådanna härliga förändringar i mitt liv som jag hade svårt att tro att det gick att göra något åt...

Jag har en bit kvar att jobba med men är på god väg åt rätt håll.

Kan berätta att jag har varit på en fest och inte hade ångset en enda sekund under kvällen.. Jag tillomed stod och tänkte på detta..

Berättade detta för Linda så klart och min pappa..

Och det var så kul för båda glädje sig mycket åt mig och min kväll..

Nu ska jag gå tillbaka till min kakelugn och bara mysa med en kopp te..

LOVE LISA


Av Lisa Persson - 22 juli 2009 06:32


God morgon min vännnnnnnnnn!

Vilken härlig morgon det är i dag..

Solen är uppe redan och värmer den fuktiga gräsmattan och små 

fåglarna  sjunger  och fiskmåsarna skriker vid sjön..

Ser mina grannar har redan hängt ut tvätten.. 

Det är ett bra tecken på att solen är framme..

Ska ta mig en promenad nu på 7 km.. 

Sen hem och äta frukost..

Jag är så glad att jag inte gick på 80tals temat på Sjövilla i går..

Tänk vad mysigt det var att vakna upp till detta.

I dag kommer min "dotter" Nadine i från Tyskland..

Och i kväll så är det kvälls öppet på alla loppisar i byn !8.00-20.00

VIKARBYN alltså..

Önskar dig en härlig dag i dag..

LOVE LISA

Av Lisa Persson - 21 juli 2009 20:40



KLICKA PÅ DEN BLÅA LÄNKEN OCH LYSSNA


http://www.youtube.com/watch?v=MNNRmyApthE


LOVE LISA

Av Lisa Persson - 21 juli 2009 17:00

Byggföretag åtalas för saltade fakturor
DALARNA
Ett byggentreprenadföretag och en före detta anställd skadereglerare på ett försäkringsbolag åtalas vid Stockholms tingsrätt för grov trolöshet mot huvudman.
Tillsammans har de saltat fakturorna vid olika byggjobb och själva tagit ut mellanskillnaden.
Enligt åtalet handlar det om 39 miljoner kronor.

Åtalet vid Nationella Ekobrottsmyndigheten i Stockholm handlar om en byggentreprenadfirma och en skadereglerare vid försäkringsbolaget If som i samförstånd missbrukat den förtoendeställning skaderegleraren hade.

Skaderegleraren har varit anställd för byggnadsgarantiförsäkringsverksamheten inom If. Det handlar om byggsäkerhet, byggfel och överlåtelseförsäkringar, när hus byter ägare. När en skada uppstått har skaderegleraren besiktigat skadade fastigheter, beslutat om eventuella åtgärder och han skulle även inhämta anbud, upphandla reparationer av skador och godkänna betalningen till de anlitade entreprenörerna.

Kammaråklagare Daniels Sunesson skriver i sin stämningsansökan att skaderegleraren missbrukat sin förtroendeställning genom att inte inhämta fler anbud utan istället anlitat byggentreprenörens firma som gjort jobbet.

Skaderegleraren har godkänt betalningen för de fakturor byggherren utfärdat, vilka enligt kammaråklagaren varit osanna. Reparationskostnaderna har överfakturerats och privata kostnader har både för byggentreprenören och skaderegleraren bakats in i försäkringsbeloppet.

Både byggentreprenören och skaderegleraren har tillsammans och i samförstånd missbrukat den förtroendeställning skadregleraren haft och därmed tvingat försäkringsbolaget att betala ut 39 miljoner kronor vid nio olika entreprenader och försäkringsärenden.

Brotten är att anse som grova då huvudmännen tillfogat försäkringsbolaget betydande skada.

De båda männen i 60-års åldern ska enligt åtalet betala skadestånd till If på 39. 574 767 kronor plus ränta.

Brottsligheten ska ha pågått mellan 1999 och 2006. Byggjobben har handlat om reparationsarbeten, främst åt bostadsrättsföreningar, på fastigheter som omfattas av byggfelsförsäkringar tecknade hos dåvarande Byggnadsgaranti, som övergick till If år 2000.

Brottsrubriceringen för åtalet är grov trolöshet mot huvudman för båda männen. Bryggentreprenören åtalas även för grovt bokföringsbrott och grov försvårande av skattekontroll.

Ett stort antal vittnen är kallade till rättegången som väntas pågå tolv dagar. Förundersökningen innehåller en mycket omfattande skriftlig bevisning.

Straffpåföljden är för denna typ av brott som lägts sex månaders fängelse och högst sex års fängelse, enligt Ekobrotsmyndigheten.


Katarina Cham
katarina.cham@dt.se
Publicerad: 2009-07-04 11:35

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards