Direktlänk till inlägg 9 januari 2009

Lets Dance tankar med lisa

Av Lisa Persson - 9 januari 2009 22:25

Nu kör vi

Först ut är Hasse Aro och jag vet inte om jag gillade det han gjorde, tyckte nog han var stel som en pinne men det är ju inte så konstigt med tanke på att det är första programet och han är dessutom först ut.
Poängen blev 8 för paret Aro/Sinclair

Näste man på dansgolvet är ingen mindre än världens starkaste man Magnus Samuelsson och jösses han är ju som en stor nallebjörn. Han var jätteduktig tycker jag mer mjuk och följsam än vad man kunnat tro.
Poängen blev 15 för paret Samuelsson/Sjöö

Som nummer tre fick vi se Kitty Jutbring och hon får gärna åka hem så fort som möjligt vad mig anbelangar för hon var inte bra på att dansa och sjukt jobbig att lyssna på.Men hon gjorde nog sitt bästa av detta.
Poängen blev 5 för paret Jutbring/Jacobson

Kvällens fjärde deltagare är Carl-Jan Granqvist och jag kan inte säga mer än att han är ju lite speciell. Dansen blev väl inte så lyckad och om valsen gick sådär så undrar jag ju hur det ska går för Carl Jan att dansa cha cha eller salsa. Kan ju faktiska vara lite kul att se.
Poängen blev endast 4 för paret Granqvist/Lindberg

Sedan har vi startfältets yngste deltagare Isabella "Blondinbella" Löwengrip. Ja hon är ju inte lika bra på att dansa som hon är på blogga men hon kan säkert lära sig. Hon ser ganska skön ut så hon kan nog bli bra. Om inte annat har hon ju en halv miljon potentiella röstare i form av alla killar och tjejer som följer hennes blogg.
Poängen blev 8 för paret Löwengrip/Näslund

Näste man till rakning är boxaren George Scott och han dansar med tjejen som vann den första omgången av Let´s Dance. Det ser lite stelt ut men ändå bra så han kommer nog klara sig ett tag gissar jag. Han verkar dessutom ha en vinnarskalle vilket inte är till nackdel.
Poängen blev 9 för paret Scott/Karlsson

Sedan springer Linda Haglund ut på dansgolvet och jag är nog lite för ung för att ha koll på hennes sprint prestationer men valsen ser helt okej ut i mina ögon men vad vet jag, vi får se vad juryn säger .
De verkar hålla med mig för
poängen blev 14  för paret Haglund/Ragnarsson

Nu har vi komikern/skådespelaren Morgan Alling och jag måste erkänna att jag faktiskt är imponerad. Jag trodde inte han skulle vara så bra som han är. Han kan nog gå långt i den här tävlingen. En av vinnarna är han ....
Poängen blev 22 för paret Alling/Fransson

Som nummer nio ser vi hon med den omtalade frillan. Jag har aldrig hört så mycket om någon annas frisyr, inte ens Pernilla Wahlgrens Picadilly Circus hår slår Höglunds höga skatbo. Ja talar förstås om Elisabeth Höglund och hon var inte så dålig som jag trodde hon skulle vara, Så där fick jag.. Poängen blev 13 för paret Höglund/Karlsson

Nu ska vi se vad Idol juryns Leila Bagge kan åstakomma när det är hon som ska granskas under lupp. Personligen tycker jag nog att hon är riktigt bra om jag får säga vad jag tycker, vad då om jag får, det gör jag ju hela tiden.
Poängen blev 18 för paret Bagge/Wallin

Näst sist ut ser vi barnens idol Mojje Johansson och han ser ut att klara sig fint tycker jag nog. Får han lika många röster som han har lockar kommer han nog att bli kvar ett tag.
Han får gärna dansa med mig också.Poängen blev 16 för paret Johansson/Carlsson

Som tolfte par och sist ut i kvälle har vi förmodligen tävlingens snyggaste par, Magdalena Graaf och Daniel Da Silva.
För att inte ha någon taktkänsla alls så måste jag säga att Magdalena var riktigt bra. Skit bra också säger jag.
Poängen blev 21 för paret Graaf/Da Silva

 Eftersom att det är säsongsstart så måste jag ju gissa vem som kommer stå som den slutgiltige segraren och jag gissar på Graaf och Da Silva, jag tror Daniel är vinstsugen nu.

Först att få lämna blir i alla fall Carl Jan, tror jag.

Nu ska jag sluta ta upp er tid genom att leka dansrecensent och skriva en massa nonsens om Let´s Dance

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Persson - 27 april 2015 19:25


   Hej. Jag gjorde min magsäcksförminskning oktober 2013 o har gått ner -58 KG.  Har stått still i 6 månader i vikten men kroppen förändrar sig hela tiden sen dess. Jag har mått så bra och ångrar inte att jag fick göra denna operation. Det so...

Av Lisa Persson - 25 april 2015 09:22


I  Hej o godmorgon på dig.  Är i Sandviken hos min älskling sen i onsdags. I dag åker vi förbi sommarstuga på väg hem till Vikarbyn.  Hoppas du får en härlig lörda.  Love Lisa      ...

Av Lisa Persson - 16 april 2015 07:42


Ja önskar dig en underbar dag i dag. Har varit med på #radiodalarna nu på morgonen.  Kommer att lägga upp det om en stund.  Hoppas du kommer att tycka det är intressant och att du också tar jägarexamen.      ...

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:32


 

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:27

Jag fick nyss en inbjudan att få vara med på torsdag morgon o få prata om vad jag vill i 5 minuter.  Har bestämt mig nu vad jag ska prata om.  Men det får ni lyssna på kl 06.20. ;-) ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards