Direktlänk till inlägg 9 januari 2009

Överfall i Vikarbyn

Av Lisa Persson - 9 januari 2009 15:20

Sadist skar travhästen i underlivet attackerade Ingalill Vantunen Perssonas dotter Gina upptäckt attackerade Ingalill Vantunen Perssonas dotter Gina upptäckte att någon rispat åttaåriga travhästen Gilda i underlivet. Och i går blev Ingalill överfallen hemma på gården av en okänd man. Mystisk man slog ner Ingalill, 53, på gården

En sadist härjar i Dalarna.

För ett par veckor sedan skars travhästen Gilda i underlivet.

I går slogs hästägaren Ingalill Vantunen Perssona ned i hönsgården.

Helgen innan nyår upptäckte familjen som bor på hästgården i Vikarbyn, utanför Rättvik, att någon överfallit deras Gilda.

Hästen betedde sig märkligt och hade enligt familjen rispskador i underlivet. En veterinär kunde konstatera yttre skador på djuret.

Även misstänkt sperma hittades på hästen. Dessutom glömde den misstänkte hästsadisten sina svarta vantar i stallet.

Hon såg okänd man

SKL undersöker nu fynden, och polisen utreder fallet.

Några dagar senare såg Ingalill en okänd man på gården.

– Han kom springandes från stallet. Dörren till hästbåset var öppen, säger hon.

I går kväll vid 20-tiden inträffade nästa olustighet på hästgården.

”Jag vaknade i snön”

När Ingalill, 53, hade matat hönsen föll hon ihop i hönsburen. Hon tror att hon överfölls av den misstänkte mannen.

– Det gjorde ont och svartnade till. Jag föll ihop och minns inte mycket. Efter 20 minuter vaknade jag upp på mage i snön och ropade på min man, säger hon.

Ingen person gripen

Ett stort polispådrag sattes in.

– Vi har gjort undersökning på platsen och det har lämnats in en anmälan om misshandel. Läkaren har dock inte hittat några yttre skador på offret, säger Kent Lind, vakthavande befäl vid polisen i Dalarna.

Ingen person är ännu gripen. Något som oroar Ingalill.

– Det känns olustigt. Vi vill bara att den här personen grips, säger hon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Persson - 27 april 2015 19:25


   Hej. Jag gjorde min magsäcksförminskning oktober 2013 o har gått ner -58 KG.  Har stått still i 6 månader i vikten men kroppen förändrar sig hela tiden sen dess. Jag har mått så bra och ångrar inte att jag fick göra denna operation. Det so...

Av Lisa Persson - 25 april 2015 09:22


I  Hej o godmorgon på dig.  Är i Sandviken hos min älskling sen i onsdags. I dag åker vi förbi sommarstuga på väg hem till Vikarbyn.  Hoppas du får en härlig lörda.  Love Lisa      ...

Av Lisa Persson - 16 april 2015 07:42


Ja önskar dig en underbar dag i dag. Har varit med på #radiodalarna nu på morgonen.  Kommer att lägga upp det om en stund.  Hoppas du kommer att tycka det är intressant och att du också tar jägarexamen.      ...

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:32


 

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:27

Jag fick nyss en inbjudan att få vara med på torsdag morgon o få prata om vad jag vill i 5 minuter.  Har bestämt mig nu vad jag ska prata om.  Men det får ni lyssna på kl 06.20. ;-) ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards