Direktlänk till inlägg 9 januari 2009

Lisas son kom hem och sa mamma vet du vad som nyss hänt.

Av Lisa Persson - 9 januari 2009 08:32

Marcus och hans kompis kom hem efter kl 20.00 och berättade detta.

Kvinna överfölls i Vikarbyn


VIKARBYN
 
Detta är ur tidningen Falu-kuriren i dag.
 En 53-årig kvinna överfölls och slogs ner hemma på sin gård i Vikarbyn av en okänd gärningsman vid 20-tiden i går kväll.

Händelsen inträffade vid samma fastighet där travhästen Glida utsattes för ett övergrepp i slutet av december.

Kvinnan lyckades ta sig in i bostaden för att söka skydd innan hon sedan svimmade av. När ambulanspersonalen kom till platsen hade kvinnan kvickat till. Hon fördes med ambulans till Mora lasarett utan synliga skador.

Det var ett stort pådrag vid fastigheten, som delvis spärrades av, med polispatruller och en hundpatrull på plats.

Om det kan vara samma gärningsman de letar efter som även utsatte hästen för övergreppet vill vakthavande vid polisen i Dalarna inte spekulera i.

- Det finns ingen misstänkt gärningsman just nu, säger vakthavande befäl Kent Lind.


Jag blir så förbannad att jag skämms att bo i Vikarbyn just nu. 

Hur är folk funtade. Jag blir så arg att jag inte kan skriva mera . 

I går så pratatde vi om det några tjejer och man blir bara så arg.

Tur det gick bra för Inga-lill. Att han törs komma tillbaka.

 
 
GE

GE

10 januari 2009 22:22

Det känns nästan overkligt att det händer här i lilla Vikarbyn. Sedan tycker man väl att det borde kunna komma fram ganska fort vem det är då det brukar vara svårt med hemligheter i dessa trakter. Tyvärr kommer hemska hämdtankar över en och man hoppas nästan på att någon annan än polisen får reda på vem det är först. Tror säkert ni förstår vad jag menar med det.
Hur som helst så hoppas vi på en snar lösning av detta, för faktiskt så är man lite orolig när ungarna är ute.

http://citronit.blogspot.com

 
Lisa Persson

Lisa Persson

11 januari 2009 08:59

Ja jag håller med dig. Jag och mina grabbar är ute som störnings moment på kvällarna. Vet även andra kompisar som är ute på byn och kollar. Detta är mycket obehagligt. Och det sorgliga i det hela att han /dom som gör det har säkert en massa vänner som inte vet om detta och när det kommer fram så är dom stora offer också. ja uscha mig. Hoppas det löser sig på ett och annat vis snart.

http://unikajag.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Persson - 27 april 2015 19:25


   Hej. Jag gjorde min magsäcksförminskning oktober 2013 o har gått ner -58 KG.  Har stått still i 6 månader i vikten men kroppen förändrar sig hela tiden sen dess. Jag har mått så bra och ångrar inte att jag fick göra denna operation. Det so...

Av Lisa Persson - 25 april 2015 09:22


I  Hej o godmorgon på dig.  Är i Sandviken hos min älskling sen i onsdags. I dag åker vi förbi sommarstuga på väg hem till Vikarbyn.  Hoppas du får en härlig lörda.  Love Lisa      ...

Av Lisa Persson - 16 april 2015 07:42


Ja önskar dig en underbar dag i dag. Har varit med på #radiodalarna nu på morgonen.  Kommer att lägga upp det om en stund.  Hoppas du kommer att tycka det är intressant och att du också tar jägarexamen.      ...

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:32


 

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:27

Jag fick nyss en inbjudan att få vara med på torsdag morgon o få prata om vad jag vill i 5 minuter.  Har bestämt mig nu vad jag ska prata om.  Men det får ni lyssna på kl 06.20. ;-) ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards