Alla inlägg under november 2008

Av Lisa Persson - 24 november 2008 10:20

Tjejkvällar

 som bjuder på inspiration!

3, 8 och 9 december

Kl. 18-20.30

Hälsa, friskvård, smink och flärd mm

Vikarbyns BoB, Storavägen 37

Studieförbundet Vuxenskolan anmälan 0248-12290


                                        Här är det vi träffas då.

                                       http://www.vikarbyn.com/

Av Lisa Persson - 24 november 2008 07:28

Du kan inte vara
någon annan än den du redan är "dig själv",
är du bara den du är varken mer eller mindre är du sann mot dig själv.
Genom att vara den du verkligen är hel, verklig och sann så kommer du I kontakt
med hela ditt sanna jag, att vara hel, verklig, sann och äkta,
innebär att alla våra dolda sidor kommer I dager, då alla är vi allting.
För att bli sann och äkta så gör, var och agera hela tiden utifrån att det känns rätt för dig,
det handlar inte om att vara perfekt eller ofelbar,
vi har alla gjort misstag, lär av dem och gå vidare.
Men det krävs mod och öppenhet för att uppnå äkthet att kunna säga till sig själv
och hela världen vare sig vi gillar det eller inte så här är jag och sedan leva med denna sanning.
Är vi oss själva så blir våra tankar, känslor, Val, handlingar samt beslut äkta och sanna.


Några tankar i från mig så här tidigt på morgonen.


Ha en underbara dag i dag. Kram lisa
 

Av Lisa Persson - 23 november 2008 09:16

Ja det började redan när jag gick hem ifrån mig och skulle till Stina och Jonny på förfest innan den stora festen i bystugan.

Jag kände mig så lätt i kroppen när jag gick och bara kände glädje och sen så hade jag nya kläder på mig i från Solveigs anna. När jag gick så kände jag mig så fri och jag  kollade in mig i från brösten och ner åt och jag såg mina lår och fötter när jag gick och det kändes som om jag var 50kg lättare. *SKRATT* Och det var jag ju också. Började skratt för mig själv. Härligt fröken Persson sa jag då till mig själv.


När vi sen var på Festen så måste jag säga att detta var årets roligaste fest och kommer inte ihåg när jag hade så roligt och trevligt. Det kändes som man hade gjort en ansikts operation.

Börje Daniels var en klippa på att prata och få upp alla människor och även säga så mycket roligasaker och historier. Peter Svantesson du gjorde det bra du också. Det är inte lätta att stå brevid Börje som "ny inflyttad".

Och Hans Jax och Jonta fick stående aplåder av oss alla. Hans Jax för sitt Hocky spel och Jonta för alla maraton han har sprungit för VIK.

Hans Jax är mycket duktig på något annat nu. Kolla in hans hem sida


http://hansjax.com/




Börje du har gjort otroligt mycket för VIK. Jag uppskattar det jätte mycke.Och sen var det kul att VIK fick så fina pressenter av Rättviks IK och sen av IK JARL i rättvik. Sen fick jag också så fina kommetarer ang min vikt minskning. Det var bland annat en kille som kom fram och sa Grattis Lisa vad vacker du är. Jag tyckte du var otoligt vacker i skolan och nu ser du snart lika dan ut igen. ÅÅÅÅ vad gullig för jag gick nog i 9:an när han såg mig. Tack Mats det värmde mycket när du sa så. Och tack Björn för du tyckte jag var så fin i mitt svarta hår. Ja jag har ju varit blond i håret i 30år och jag har varit mörk i vanliga fall men blekt det.

men visst nu blir det svart bara för att dölja dom små grå. *LER*



Sen var jag uppe och dansade hur mycket som helst vilket jag inte har orkat  tidigare pga min övervikt. Jag och Mia och Carina smög in lite magdans här och där när vi dansade. Mycket skratt och glädje kände jag  under många timmar i går. Fick även bugga med Mange flera gånger under kvällen.Ja jag säger att det årets bästa fest.

Grattis till 90år VIk.



Av Lisa Persson - 22 november 2008 11:58

Välkommen till Larz-Kristerz hemsida !

Larz-Kristerz är orkestern som går tvärt emot alla dansband som dyker upp idag. När dessa orkestrar strävar efter att bli så popiga och moderna som möjligt, har Larz-Kristerz istället valt att gå tillbaka i tiden. Tillbaka till 70-talet med allt vad det innebär, med utsvängda byxor och stora kragar och puffiga ärmar på skjortorna. Soundet som ekade ut på folkparkerna för över 20 år sen tar vi vara på eftersom vi använder oss av en tydstypisk ljudanläggning.


Larz-Kristerz vidare 5:e veckan i Dansbandskampen....
Det känns helt fantastiskt att vi gick vidare till nästa kamp. Nu gäller det att ladda om batterierna inför lördagen. Vi har redan börjat jobba med våra nya låtar. Vi vill rikta ett stort TACK till alla som har röstat på oss i tävlingen, utan er så hade det aldrig gått vägen. Kommande lördag kommer att bli ännu tuffare då det kommer in tre nya utmanare i tävlingen.


http://www.larzkristerz.com/start.php

Av Lisa Persson - 22 november 2008 10:10

I år firar Vikarby IK 90 år som förening. Jubileet firas med en tilltagen medlemsfest i bystugan.- Vi hoppas att många kommer, säger klubbens nye ordförande Peter Svantesson.

1918 bildades Vikarby IK, då under namnet Vikarby bollklubb. Den stora sporten var fotboll. Senare tillkom även bandy. 1921 tog klubben sitt nuvarade namn för att täcka in klubbens nya idrotter, som skidåkning, orientering och friidrott.

- Under åren har idrotter kommit och gått. På senare år har ungdomsfotbollen dominerat, glädjande nog inte minst på flicksidan, säger styrelseledamoten Börje Daniels.

Klubben, som idag har cirka 100 aktiva och nära 400 medlemmar, har fostrat många idrottsmän under åren.

- Den populära hockeysektionen kom till under 1940-talet. Under åren har Vikarbyn fostrat storheter som Hans Jax - så kallad stor grabb i landslaget och en av få som tagit fyra hockeyguld med Leksand. Även travkändisarna Jim Frick och Olle Goop inledde sina framgångsrika karriärer som hockeyspelare i Vikarbyn.

- Däremot kan vi tyvärr inte ta åt oss äran för hockeylegenden Anders Kallur. Han var ofta här hos släkten på ferier och sommarlov, men spelade aldrig i klubben, säger Börje Daniels.

Klassisk mark för klubben har alltid varit grusgropen, där dagens utehockeyrink ligger.

- I begynnelsen fanns det en fotbollsplan här. Materialet hämtades från bygget av järnvägen nedanför byn. Sedan dess har platsen varit klubbens hjärta. Senare tillkom dagens ishockeyplan och klubbstuga, säger Börje.

Klubben ser ljust på framtiden.

- Ungdomsfotbollen är stark. Samtidigt tror vi mycket på utvecklingen av gymmet vid hockeyplan. Vi ser det också som viktigt att bevara ishockeyplanen för spontanidrottens skull. Möjligtvis kan det utvecklas till något mer organiserat i framtiden, säger Peter Svantesson.

För att fira 90 årsjubileet har styrelsen bestämt att arrangera en stor medlemsfest den 22 november.

- Dagen innan, fredagen den 21 november, blir det avslutning i bystugan för klubbens ungdomar. Dagen efter, lördagen den 22 november, blir det fest för alla vuxna medlemmar, från 18 år. Festen är gratis för alla medlemmar. Klubben bjuder på mat från Kajsas värdshus och musik av Jerker Pellas. Vi hoppas att många anmäler sig. Vi har skickat ut inbjudan till alla våra medlemmar, säger Peter Svantesson.


Detta ska bli så kul, jag ska så klart på denna fest med ett gäng kompisar

Stort GRATTIS TILL 90 ÅR VIK

Av Lisa Persson - 21 november 2008 18:20

Tjejkvällar
 som bjuder på inspiration!
3, 8 och 9 december
Kl. 18-20.30
Hälsa, friskvård, smink och flärd mm


Vikarbyns BoB, Storavägen 37
Studieförbundet Vuxenskolan anmälan 0248-12290

Av Lisa Persson - 21 november 2008 16:45

Ja ibland funderar jag hur vissa ryckten kommer till.

Men det mästa beror på avensjuka skulle jag tro.

Rätta mig om jag har fel.

Och varför är folk så elak på bloggarna mot varandra?!?

Besök bara dom man gillar. Detta med ryckten kan såra människor ,men det kan också bli i slut enden bra för den som är utsatt. Jag har kommit så långt att jag inte lyssnar på ryckten, men ser när mina nära och kära runt omkring mig blir utsatta för det. Och att vissa mår dårligt av sådant.

Men jag har upptäckt också att det inte bara är avensjuka utan ren elakhet också. Tycker synd om dom människorna som kan lägga ner så mycket engeri i att sprida dårliga saker runt omkring sig.

Men i slut enden så har dom inga vänner kvar heller.

Skaka av er sådant här trams NU... Behåll era vänner omkring er.

Mina vänner betyder allt för mig och mycket mera.

Kram Lisa

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards