Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

Villa totalförstörd vid brand

Av Lisa Persson - 15 januari 2011 14:02


Dalarna Tidningar

Villa totalförstörd vid brand


En villa i Backa utanför Rättvik totalförstördes vid en brand under fredagskvällen.
I huset bodde en familj med sju personer. Ingen sakades allvarligt.
Räddningsledare Jan Daniels räknar med att brandplatsen kommer att övervakas till nästa vecka.


KATARINA CHAM
katarina.cham@dt.se
Publicerad: 2011-01-15 08:21


Larmet kom vid 21.40 på fredagskvällen.

- När vi kom till platsen brann det överallt. Hela huset var övertänt. Hela förloppet har gått otroligt fort. Familjen hade lyckats ta sig ut ur huset. Pappan i familjen hade sprungit upp på övervåningen och räddat ett barn. Både pappan och barnet drabbades av rökskador.

- Familjen fick vara hos en granne till ambulanserna kom. Samtliga fördes till Mora lasarett för kontroll. Det var kallt, cirka 24 grader, säger räddningsledare Jan Daniels, räddningsledare, Räddningstjänsten Rättvik.

Brandorsaken är ännu okänd. Släckningsarbetet under den kalla natten fortlöpte. Eftersom det inte fanns tillräckligt med vatten på platsen fick tankbilar kallas in och vatten kördes från en närliggande gård.

- Natten var vindstilla och även om det ligger några hus i närheten, var aldrig någon annan fastighet hotad. Halva räddningstyrkan var på plats och vi räknar med att eftersläcka under helgen och hålla platsen under bevakning till nästa vecka, säger Jan Daniels.


KATARINA CHAM
katarina.cham@dt.se
Publicerad: 2011-01-15 08:21



Så nu har jag suttit och pratat i telefonen så jag kan åka ut och hämta kläder och leksaker till familjen...

Alla är så gulliga och jag lovar att nu får du/ni ett par små vingar på ryggen...

LOVE LISA


 
 
Ingen bild

Annica Dalersand

15 januari 2011 14:18

Nu har jag plockat ihop en hel del kläder som borde passa de flesta, lite barnböcker, lite lego, lite väskor.
Tack för att du kör iväg det åt mig och jag hoppas det går bra för familjen.

Det är en härlig känsla att kunna ställa upp när någon är i nöd :)

Lisa Persson

15 januari 2011 20:05

Tack snälla Annica för det.. ja visst känns det skönt att kunna hjälpa till...
Jätte många som har ringt i dag och jag har varit och hämtat kläder och saker jag och Marcus..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Persson - 27 april 2015 19:25


   Hej. Jag gjorde min magsäcksförminskning oktober 2013 o har gått ner -58 KG.  Har stått still i 6 månader i vikten men kroppen förändrar sig hela tiden sen dess. Jag har mått så bra och ångrar inte att jag fick göra denna operation. Det so...

Av Lisa Persson - 25 april 2015 09:22


I  Hej o godmorgon på dig.  Är i Sandviken hos min älskling sen i onsdags. I dag åker vi förbi sommarstuga på väg hem till Vikarbyn.  Hoppas du får en härlig lörda.  Love Lisa      ...

Av Lisa Persson - 16 april 2015 07:42


Ja önskar dig en underbar dag i dag. Har varit med på #radiodalarna nu på morgonen.  Kommer att lägga upp det om en stund.  Hoppas du kommer att tycka det är intressant och att du också tar jägarexamen.      ...

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:32


 

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:27

Jag fick nyss en inbjudan att få vara med på torsdag morgon o få prata om vad jag vill i 5 minuter.  Har bestämt mig nu vad jag ska prata om.  Men det får ni lyssna på kl 06.20. ;-) ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards