Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Lisa Persson - 14 januari 2011 15:42

Jag och Marcus har varit hos mormor i dag och städat bort julen och jag har klippt henne...

Då fick vi fint besök dit...

 

Linda och Nona kom och hälsade på oss där..

Hon är så söt lilla Nona..

I morgon är hon 6 månader...

Gud så fort tiden har gått..

Snart springer hon nog också...

Våran lilla rebell.skratt

I dag är jag inte heller hungrig...

Till frukost åt jag  vaniljyoghurt och 2 msk grädde och till lunch bara en god grönsallad med dressing till..

Jag är och Marcus är bjudna på middag i kväll hos han tjej familj "Hillrings"

Ska bli så trevligt så och hungrig är jag nu...

Ska hoppa in i duschen och snygga till mig lite...

Kram Kram till dig från mig...

LOVE LISA



Av Lisa Persson - 14 januari 2011 09:51

Den man som sedan 2008 varit misstänkt för flera sadistiska och sexuella hästövergrepp i Rättvik är nu misstänkt för ett nytt olaga intrång i en djurhall.
- Denna gång handlar det om intrång i en ladugård med kor. Vi hoppas nu kunna binda mannen vid brottet, säger stationsbefäl Jonas Holfve vid Rättvikspolisen.


Den man som tidigare hörts för två hästövergrepp i Vikarbyn är nu misstänkt för ett nytt intrång.

- Strax före jul anmälde en djurhållare ett intrång i en ladugård. Vi har säkrat fynd som skickats till SKL (Statens kriminaltekniska laboratorium). Vi har också redan hört mannen, som är skäligen misstänkt för grovt olaga intrång, säger Jonas Holfve.

Polisen har medvetet hållit inne med informationen till allmänheten.

- När anmälan kom ville vi först säkerställa allt material och fynden. Vi ville inte att den misstänkte skulle kunna läsa om detta i tidningen innan vi hört honom. I mellandagarna började vi söka efter honom. I fredags tog vi in mannen till förhör, säger Jonas Holfve.

Liksom vid tidigare tillfällen nekar mannen.

- Vi vill inte säga vilken by eller fynd det handlar om denna gång. Det handlar inte om Vikarbyn. Det handlar denna gång inte heller om några hästar eller hästskärningar, säger Holfve.

Polisen vill inte spekulera i vad de tror har inträffat i ladugården.

- Intrånget skedde i en ladugård med kor. Inga djur har skadats. Brottsrubriceringen handlar enbart om ett grovt olaga intrång, vilket gör att vi har större maktmedel i utredningen, säger Jonas Holfve.

I december beslutade polisen att inte lägga ned utredningen om det senaste hästövergreppet i Vikarbyn i november. Detta trots att utredningen hamnat i ett dödläge.

- Jag ville ha den öppen eftersom vi närmade oss juletid. Denna typ av aktivitet har tidigare varit hög under jul och trettonhelgen i Rättvik. Så blev det också, säger Jonas Holfve.


MATS LAGGAR
mats.laggar@dt.se

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards