Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009

Ska bli anmäld till polisen

Av Lisa Persson - 8 oktober 2009 14:36

 

Ja skratt..

Detta är en fars som pågår i mellan åt.

Jag och min kompis var upp till skogen i dag och plockade svamp.

Vi har så trevligt när vi är ute i skogen..

Hade även tårta med oss i dag för vi skulle orka plocka...

Ja då ringer min kompis man och säger att han fått ett telefonsamtal av en kvinna ..

Å vi/ni vet ju vem det är då..Om vi kommer engång till och plockar svamp så ska hon ringa polisen och anmäla oss..Sa hon...

För det är så obehagligt när vi smyger runt där..

Å att hon orkar hålla på..

Sen dra in en massa människor som inte ens vill..

Ja det är ju jobbigt..

Vi är inte på "hennes" mark eller "hennes" väg...

Och vill inte vara på "hennes" heller... (Hon äger inget)

Men hon får gärna hålla på att göra bort sig själv..

Det är hon duktig på...

Som det är kan jag om jag vill plocka svamp på"hennes" ägor om jag vill..det är inget hon kan hindra någon i från..

Kanske ska bjuda med dig och dig och dig nästa gång det blir att plocka svamp..

Men jag vill inte ha "hennes" svamp......

Kanske dags att lägga ut hennes namn.

Å ni vet redan vem hon är..

Kan skriva mer om detta i nästa bok som kommer ...

Men svampen är så god och vi har så trevligt och kommer att forsätta ha det trevligt också..


LOVE LISA


 
 
Ingen bild

kompis

8 oktober 2009 16:33

Är det samma som anmält dig tidigare?
både till försäkringskassan och polisen?

 
Ingen bild

svamptokig

8 oktober 2009 19:10

Ja att hon orkar, men tack för en trevlig dag i skogen. Hoppas det blir fler.

 
Ingen bild

lisa

8 oktober 2009 22:01

Ja det är hon...
Du glömde att hon hotat med att lägga ut min förlossningsfilm också..
Ja det blir fler härliga dagar i skogen..
Kanske redan i morgon..
Tur att vi är några som plockar där...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Persson - 27 april 2015 19:25


   Hej. Jag gjorde min magsäcksförminskning oktober 2013 o har gått ner -58 KG.  Har stått still i 6 månader i vikten men kroppen förändrar sig hela tiden sen dess. Jag har mått så bra och ångrar inte att jag fick göra denna operation. Det so...

Av Lisa Persson - 25 april 2015 09:22


I  Hej o godmorgon på dig.  Är i Sandviken hos min älskling sen i onsdags. I dag åker vi förbi sommarstuga på väg hem till Vikarbyn.  Hoppas du får en härlig lörda.  Love Lisa      ...

Av Lisa Persson - 16 april 2015 07:42


Ja önskar dig en underbar dag i dag. Har varit med på #radiodalarna nu på morgonen.  Kommer att lägga upp det om en stund.  Hoppas du kommer att tycka det är intressant och att du också tar jägarexamen.      ...

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:32


 

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:27

Jag fick nyss en inbjudan att få vara med på torsdag morgon o få prata om vad jag vill i 5 minuter.  Har bestämt mig nu vad jag ska prata om.  Men det får ni lyssna på kl 06.20. ;-) ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards