Alla inlägg under februari 2009

Av Lisa Persson - 15 februari 2009 16:51


Frukost i sängen sen ut och gick en långpromenad med två av mina vänner.

Kicki och Marie.....

Det var en härlig dag ute och så härliga vänner man har.. Jag uppskattar er mycket ska ni veta.. Sen hem och fixa lite lunch. Det blev en grekisksallad.

Sen ut och sätta sig och sola mot hus väggen.

Drack kaffe ute och gjorde i ordning för min grupp i morgon som jag startar upp.. Ska bli jätte kul att få ha en egen grupp nu..

Sen har jag fixat 5 av mina kompisar som ska få vara med och väva trasmattor en helg i vävstugan.. Vi blir ett bra och kul gäng...Det kommer bild bevis på detta så klart.. Jag har sytt Limegröna gardiner till Marcus rum och det blev snyggt. Men det ska in en stor lime grön matta också i hans rum..Visar hur det blev när det är helt klart.

I går på melodifestivalen så måste jag säga att det var den bästa på bra många år.. Det var skit bra låtar tycker jag.. Man vart på G att dansa och sjunga då..Skratt.. 

Hoppas din helg varit lika bra som min..jag är så nöjd så.. ;0)

LOVE LISA

Av Lisa Persson - 14 februari 2009 08:54


Tack för i går Linda Skoglund..Ja nu är du en fossil på 25 år..skratt och jag en dubbel fossil snart.. Ja några år är det ju kvar.skratt

I dag är det -18 grader här och solen är snart framme.

Ska åka till min vän Anna snart. Sen får vi se vad som händer under dagen*LER*

Låg och såg på Lilla huste på prärien i morsse..

Å jag grät så.. Charls och Caroline Ingels fick sin första son.

Jag grät för jag kommer så väl ihåg när jag fick min son på magen.. Vilken härlig känsla. Jag fick Marcus på magen och sa blev det en liten jägare. då såg jag att så var det och sa -Å det blev en liten Marcus.. Kommer även ihåg hans lukt och han var så fin. Denna känsla kan man inte mäta med något annat.. Det kan jag lova. Och detta med ang jägare.. så är det ingen stor jägare ännu.*ler* Bara jakt med morfar och kusin Mange.

Är barn fri hela helgen igen..Marcus är på lan hos en kompis.......

Hoppas du får en härlig och mysig dag...

Kram Lisa

Av Lisa Persson - 13 februari 2009 14:09


Vi gick en rask vända inna vi gick på gymmet och sen körde vi 1 timme där.

Sen hem och bar in ved och sen tog vi en tur på skidorna.

Det blev bara ett kort tyvärrrrrrrrr på skid turen.. Mitt batteri tog slut men vilka härliga timmar vi hade ute på sjön...


I dag är våran bok med i Tidningen Land som ut lottning. 

"Hitta idealvikten med Linda och Lisa"

Vi lottar också ut våran bok här  på bloggen fast längre ner där du kan anmäla dig.. Och i dag är det fredag den 13e och vi har haft en kanon dag..

Vet att även kvällen blir det.

Kom ihåg att i morgon är det alla hjärtans dag..

Grattis Linda Skoglund på din 25 års dag i dag..

Love Lisa

Av Lisa Persson - 13 februari 2009 08:30

Råkostsallad med honungsvinägrett
Recept: Mikael Spiridon
En härlig råkostsallad med grönkål och rotfrukter som innehåller massvis med vitaminer, mineraler och nyttigt fett.

Läsarbetyg: 0
Antal röster: 0

1 grönkålshuvud
3 morötter
3 palsternackor
1 kålrot
0,5 salladshuvud

HONUNGSVINÄGRETT
1 dl kallpressad rapsolja
0,5 dl opastöriserad äppelcidervinäger
0,5 dl pressad citron
1-2 msk honung (helst rå honung)
salt och peppar efter smak

  • Skär grönkålen, morötter, palsternacka, kålrot och salladskål i tunna strimlor.
  • Mixa rapsolja, vinäger, citron och honung till en slät dressing (kan sparas en vecka i kylen).
  • Blanda alla grönsaker med önskad mängd dressing. Låt stå i rumsvärme 30 minuter före servering 
  • Av Lisa Persson - 13 februari 2009 07:22



                              Ens liv kan ändras på en sekund....

    Av Lisa Persson - 13 februari 2009 07:07

    God morgon på just dig..

    Hoppas din dag började bra.

    Själv vaknade jag kl 06.00 fast jag inte behöver gå upp i dag.

    Men men då kan jag ju sitta här en stund och se ta frukost och kaffe i sängen till mitt morgon program...


    Marcus är hemma i dag och han och jag ska på gymmet tillsammans och det tycker jag är så kul när han vill gå med mig.. Det var han som frågade , mamma i morgon är ju vi lediga båda två kan vi inte gå till gymmet då. Klart vi ska det och vi ska även åka lite skidor i dag.. Kanske det klommer på bild..


    Vill inte veta hur många grader det är ute nu men det ser ut att vara -20 i allafall och jag känner kylan här inne på golvet. I går var jag och träffade alla för en interjuv för kursen som jag ska börja ha på måndag och det blir ett trevligt gäng.. Vill att det ska vara måndag i dag..


    Få se vad som händer i kväll. Kanske något kul men svårt att tro jag tar mig någon stanns nu när det är så kallt.. Man vill inte vara ute mer än man behöver..

     

    Önskar dig en härlig fredag..

    LOVE LISA

    Av Lisa Persson - 12 februari 2009 15:28

    Hejsan hoppsan!

     

    Ja nu har snart dagen tagit slut.. Sitter hemm nu och läser alla e-mail jag fått.

    Jag läser aldrig min post på jobbet eller skriver i bloggen..

    Det är inte någon arbets uppgift  mitt jobb betalar.

    Det var diskution på tv i morse ang att se porr på datorn på arbets tid.

    Du gör något du inte få och det tycker jag är lika med att blogga och svara på mail via jobbet. Visst var det hårt taget men vad är det förskillan igentligen då.

    Skriv gärna vad du tycker..

    I dag kommer nog min chef med på antikrundan (TV).. kul kul tycker jag.

    Håll koll på Gerd...Lägger upp lite bilder nu ang det jag gjorde i går..

     

    Sen detta men den nya sjukdommen.. Gymstress i  storstan..

    Alla som sitter och väntar på sin tur att få typ lyfta lite eller det är kö på alla andra saker som ex löpbandet. Folk blir stressade av alla gamla kläder och strumpdofter m.m.....Kolla in på bilderna hur jag har det när jag är på gymmet.. Lungt och skönt..

    Strålande sol och mycket kallt vid siljan i dag...

    Love Lisa

    Presentation

    Fråga mig

    9 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
                1
    2 3 4 5 6 7 8
    9
    10 11 12 13 14 15
    16
    17 18 19 20
    21
    22
    23
    24 25 26
    27
    28
    <<< Februari 2009 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    Besöksstatistik

    gästbok


    Ovido - Quiz & Flashcards