Direktlänk till inlägg 5 september 2008

Lisa fastar med Linda

Av Lisa Persson - 5 september 2008 10:46

Har nyss Pratat med Linda och hon är på väg hem i från arablandet.

Hon är bara ute och flyger just nu. Men hon har ingen kvast i allafall.*skratt*

Hon och jag ska börja fasta i helgen på söndag eller det blir på måndag. Så spring ut och köp en faste låda du också och häng med oss på detta.

Vi har fastat 2 gånger tidigare tillsammans. Vi har sagt vi ska göra det varje vår och varje höst. Även denna gång jag säger kan vi så kan du.

Varför fasta

Fasta gör du främst för att rena kroppen från toxiner (stagnerade slaggämnen och gifter), vitalisera ämnesomsättningen samt stimulera cellproduktionen. Vid fasta gör du även av med överflödigt kroppsfett. Därtill kan den fungera förebyggande och som en hjälpare mot vissa sjukdomar. Efter och under en fasta så förbättras energinivån och du får tillskott på krafter och blir allmänt piggare och vitalare, vilket bara det är en anledning till regelbunden fasta. Fasta är även en bra starter som livsförbättrare i kombination med andra typer av Kroppslig rening samt förändringar som kan gälla Kost och Näring, Fysisk träning och vår Mentala och psykisk hälsa.


Fastans inverkan på kroppen är något som är ett hett debatterat ämne inom läkarvården och alternativvården. Man är långt ifrån överens om dess inverkan på kroppen. Hälsosidornas uppfattning i ämnet är att rätt genomförd fasta kan vitalisera kroppen och kan vara till stor hjälp för förbättring av en oren kropp, där har fastan en viktig funktion. Vår kropp har dessvärre en förmåga att förorena sig själv genom ett felaktigt levene och främst genom en allt för dålig kost. Med tiden innebär detta att vår kropp inte fungera optimalt. Fastan vitaliserar hela kroppen och är därför en bra metod för att få kroppen att börja fungera på ett bättre sätt.


Så häng med oss nu på 5-7 dagars fasta.

kram lisa


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Persson - 27 april 2015 19:25


   Hej. Jag gjorde min magsäcksförminskning oktober 2013 o har gått ner -58 KG.  Har stått still i 6 månader i vikten men kroppen förändrar sig hela tiden sen dess. Jag har mått så bra och ångrar inte att jag fick göra denna operation. Det so...

Av Lisa Persson - 25 april 2015 09:22


I  Hej o godmorgon på dig.  Är i Sandviken hos min älskling sen i onsdags. I dag åker vi förbi sommarstuga på väg hem till Vikarbyn.  Hoppas du får en härlig lörda.  Love Lisa      ...

Av Lisa Persson - 16 april 2015 07:42


Ja önskar dig en underbar dag i dag. Har varit med på #radiodalarna nu på morgonen.  Kommer att lägga upp det om en stund.  Hoppas du kommer att tycka det är intressant och att du också tar jägarexamen.      ...

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:32


 

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:27

Jag fick nyss en inbjudan att få vara med på torsdag morgon o få prata om vad jag vill i 5 minuter.  Har bestämt mig nu vad jag ska prata om.  Men det får ni lyssna på kl 06.20. ;-) ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards