Alla inlägg under oktober 2011

Av Lisa Persson - 6 oktober 2011 19:20

ViKan

ViKan är ett socialt företag som bildats av Vikarbyns byalag.

I ett socialt företag skapar människor som står långt utanför arbetsmarknaden sina egna jobb.

Delaktighet och inflytande i arbetet och företagets utveckling  ger möjlighet till personlig utveckling och nya utmaningar.

 

 

 

Om du behöver hjälp med


 

 

 

 Trädgårds-                Städning          Inköp/Ärenden        Tillsyn av       div. små jobb

   skötsel                                                  
              
huset 

Anlita oss

Tele  076 -785 67 10 eller maila lena@vikarbyn.nu

 

 

Pris:

För de flesta tjänsterna gäller timtaxa 350 kr

För husarbete med skatteavdrag RUT blir det 175 kr och vi ansöker om utbetalning av den andra hälften från Skatteverket.

Av Lisa Persson - 6 oktober 2011 19:08

 


Detta tror jag min kompis Charlie och hans mamma gillar mycket...


Hoppas du också gillar detta...

LOVE LISA

Av Lisa Persson - 5 oktober 2011 19:52

Jag jobbade och jobbade och jobbade över..

Då ringer min goa ,härliga  underbar son och frågar...

-mamma vart är du.. På jobbet..- kommer du snart.. ja, vill du ut och gå?

-ja sa han...

Jag kommer snart....

Så det var bara att packa ihop på jobbet och åka hem och byta om...

Vi gick 6km i dag också men det gick mycket fortare i dag sa han...

Hem och äta en bra middag och sen började diska och plocka...

Känner mig så nöjd med mig själv  just nu att jag sträcker på mig...


Nu pluppade upp en sak som kom fram under samtalet jag hade i går...

Jag sa till personen att inte säga så igen till någon annan för det kan knäcka vem som helst..

Ja sa hon men du ser så stark ut blev hennes svar....

Å jag som jobbar med detta varje dag med mig själv blev lite fundersam..

Är det tillåtet att knäcka starka personer då?!?!?

Ibland förstår man inte tankeformen hos andra...


Men men det bara kom så jag ville bara skriva av mig detta...

Nu ska jag duscha och ta en kopp te och sitta och prata med Marcus så ha en mys kväll du med...


LOVE LISA


 

Av Lisa Persson - 4 oktober 2011 18:46

Jag och Marcus var på affären i dag och handlade och vi träffade på en kvinna som ville prata med mig om lite saker...

När jag gick där i från så säger hon Lisa- läse din bok när du hade gått ner..kommer det en ny nu när du gått upp..............

Ja vad säger man då.. Ja håll utsikt efter den blev mitt svar...


Kommentera detta gärna...

Kan säga att jag är nöjd med mitt liv men inte med vikten.. skulle vilja gå ner 25kg.. Men jag har fått lära mig så många andra saker med mitt liv att jag känner mig nöjd endå...

Jag bara undra om hon bara var ute för att  göra mig illa eller trodde hon inte att jag visste att jag har gått upp endel av dom 45kg jag har gått ner tidigare..


LOVE LISA


 

Av Lisa Persson - 4 oktober 2011 18:36

Ja i dag har jag varit ledig och träffat tjejerna och haft stickning...

Så skön så var det att sticka...

Sen skulle jag få vara med om något nytt..

Jag hade ett möte med någon som bad mig om ursäkt och det var så där trevligt..

Skadan var ju redan skedd..

Men jag åkte dit för min egenskull och att jag fick lära mig något av detta och även sa jag så till personen i fråga att hoppas personen läre sig något också av detta..

Mina känslor inför mötet var rätt lite, men medans vi sitter där och pratar så känner jag hur stark jag blev och det var skönt..

Jag kände mig rätt stark innan också men lite orolig också..

Men nu efter jag och Marcus har varit ute på en 6km promenad och träffat lite folk som givit mig mycket mer att känna mig stark.

Jag växte men den andra personen blev liten i mina ögon...under promenaden...

Nu har jag lagt detta åt sidan och kan säga att det har givit mig mer styrka och man kan ju bara lägga till med LYCKA TILL...


Jag och Marcus har druckit persillavatten i dag för att rena oss lite inombords...

Så i natt blir det nog toa besök för oss båda..skratt

Tack Marcus för du följde med mig och vi hade så mysigt när vi gick och pratade..

Jag får rå om Marcus nu eb vecka medans hans tjej är på semester..fniss...


LOVE LISA


 

Av Lisa Persson - 2 oktober 2011 20:54

 


Ja i dag åkte jag upp till Furudal och var på kyrkogården till farmor och farfar och gjorde lite fint med kärleksört..

Sen hem till min Goa Linda och Nona och Tomas...

En härlig dag med Linda i soffan och vi pratade och pratade och skrattade och grät lite glädjetårar tillsammans..

 


Nona är och var i dag en glad och rolig tjej.. slutade med att jag fick pussar och kramar och bara mys med henne...

Små lycklig för det är jag också...

     

Kan säga att jag inte ville åka hem i dag men jag fick lov att göra det för vi hade byamöte...

Och det vill jag inte missa...

Fast vi väntade in en liten fikagäst också... 

Blir Furudal snart igen...


LOVE LISA..



Av Lisa Persson - 2 oktober 2011 20:45

Hade en skön dag hemma på gården och fick lite gjort också..

Sen kom min Linda hit och vi satt och pratade och pratade..

Jag hade svårt att lämna henne men jag lovade hennne att åka till till henne i dag..

Åkte till Kärran på kalas och det blev god mat..

       

Sen blev det spel och goa drinkar och en del shottar..

   


Jag fattar inte att vi har så trevligt jämt men så glad för det är jag...

Härligt med goa vänner...

Men här är det fusk på gång vill jag lova..

   

Det blev även ett till födelsedags firande kl 24.00 på kvällen.. Fast vi firade han förra helgen med packet ...

  Lasse 37....Stort Grattis Grannen....


Och sen spelades det dragspel för fulla muggar...

    Självaste födelse"barnet" 27 år fyllda nu...   Kjelle spelar och sjunger så vackert...

  Men tänk vi 02.00 så var tårtan slut...

Tack mina goa vänner för en mycket mycket trevlig kväll...


LOVE LISA..


Passar även på att visa bilder från bowlingen i fredags kväll...

     

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards