Alla inlägg under februari 2011

Av Lisa Persson - 12 februari 2011 08:06

Säger God morgon..

Hoppas natten varit bra..

Vilket härligt väder att vakna till -23 och solen är på väg upp över berget i Rättvik..

Vilka härliga varma fina färger..

Mycket gult och oragne.....

I dag blir det en härlig promenad bara graderna går upp "lite"

Ska hjälpa en vän i dag också så jag har lite att göra..

Men ska ta det lite lugnt i dag..

Ska ta min frukost nu och lägga mig i sängen igen och ligger där en stund till..

Alla sover här ännu så då vill jag inte väcka dom...

Ha en underbar dag  nu....


LOVE LISA

  

Av Lisa Persson - 12 februari 2011 07:59

Ja nu är det dags igen..


Vikarbyns byalag i samarbete med föreningarna i byn vill ut se 

"Åretes Vikarbyhjälte"

Du som bybo kan nominera någon du tycker ska uppmärksammas.

Personen/personerna ska ha gjort/eller kommer att göra något som är bra för by..


Nomineringar lämnas skriftligt innehållandes: namn på dig själv, namn på den nominerade och en motivering, till byalagets  (postlåda mitt emot Hellströms)

Storavägen  Vikarbyn. . .senast sista Juni 2011..


För att gallra fram bästa"Hjälte/Hjältina" kommer jury tas fram med representanter från Båtklubben,Bystugan, Föräldrarföreningen,VIK samt Byalaget...

Vikarbyns Hjälte 2011 kommer att presenteras på Vikarbydagen torsdagen den 14 juli..

Välkommen med din nominering.....

Och en motevering till varför denna person..


   

Av Lisa Persson - 11 februari 2011 17:23

 


Jag har handlat en barbapappa mössa och ett par häftiga solbrillor till Nona..

Ja hon fick ett par snygga vantar också...

Visst är hon cool bruden???????

I morse så åkte jag och Marcus till Falun i värsta vädret...

Vi skulle in på koll i på sjukhuset..

Allt gick bra men vi ska in på tisdag och sätta in en sak i magen på honom som mäter blodsockeret..

Dom kom med en helt ny sak som Marcus skulle få prova...

Den var både snygg och lite häftig...

Så in på tisdag morgon igen till Falun..

Efter turen så åkte jag till lilla Nona som ni ser...

Jag hade lunch med mig i från Vikarbyns pizzeria..

Dom har så goda sallader där..

Tomas var hemma på lunch så han var också med och åt...

Nona blir så stor för varjegång man träffar henne..

I dag var hon så glad och åkte runt i sin lilla stol och bara busade...

När jag lämnade Furudal så var det strålande solsken och så vackert på vägen hem..

Men herre gud så mycket snö vi hade hemma..

Men nu är grannnen här och kör av med traktorn...

Tack snälla rara Lasse....

LOVE LISA


Av Lisa Persson - 10 februari 2011 11:12

Ja nu har jag och Kungen varit ute på en vända som tog 1,5 timme..

Så skönt  och så slut nu...

Kungen är så duktig att gå och han njuter och sen när vi kommer hem så springer han runt som en tok och bara är lycklig...

Fast i dag var han på väg att se ut som en lovikavante med snö på..skratt

    

    

Kolla in pälsen och hovarna på den fina hästern vi träffade på..

  

Det snör det snöar...

Vi gick i gamla skoterspår i ca 45 minuter och herre gud så det känns i benen nu..

Ska hoppa in i duchen nu och sen åka till min goa vän Kärran...

Sen bär det av till Mora enn sväng i dag...

Ha en underbar dag i dag och gör någon glad..

Men frågan är vad gör du för att någon ska bli glad då..?!?!?

LOVE LISA

Av Lisa Persson - 9 februari 2011 16:07

  


Jag och min underbara son Marcus...

Det var när vi var och träffade tidningen förra helgen som fotografen tog  bilder på oss...

Å jag älskar denna bild på oss två...

Tack Marcus för du finns i mitt liv... Mamma älskar dig.....MYCKET och MERA ...

LOVE LISA


Av Lisa Persson - 9 februari 2011 15:38

Kom hem efter att följt med min mamma till tandläkaren i dag...

Efter som hon var så duktig så blev det fika på Fricks i dag     

Det har blivit lite ombytta roller nu den sista tiden..

Mamma följde med mig när jag var liten och jag fick fika efter tandis..
Men nu var det tvärtom..

Fick en trevlig stund ihop...

Sen kastade jag på mig andra kläder när jag kom hem och gick ut och gick en vända, 1 timme på Siljan o solensken och det var -7 grader... 

Så härligt så... 

Passade på att ringa någon och fixa till en sak som blivit fel och det löste sig på ett super bra sätt...

Kanske vi ska fira det med en fika också...asgarv...  



LOVE LISA


      

 


Kungen är så duktig att hänga med....

Han älskar att springa i  snön och vara lös....


 

Det lilla lusthuset vid båthamnen..


 

Längt ut på piren...

     


Tack för mig....LOVE LISA 

Av Lisa Persson - 7 februari 2011 22:01

I dag efter jobbet..

Jag och Marcus var ner och körde 45 minuters pass...

På Onsdag ska han visa mig lite nytt som jag kan träna på...

Kan säga att jag känner av armarna och övre delen på magen..

Hoppas jag tar mig ur sängen i morgon bara...

Efter det så tog jag och Kungen en rask promenad på 1 timme..

Kungen är så duktig att gå..

Lärde min förra york att gå långa vändor ända till sista året han levde..

Och Musse blev ju 14 år...

Så Kungen och jag har många många vändor kvar tillsammans...

Nu fryser jag och hoppar ner i sängen..

Har nyss varit ner med Marcus till Patte..

Blev fryssen ute..

Det snöar här i Vikarbyn..

Kram och sov gott nu min vännnnnnnnnnnnn

LOVE LISA


  

Av Lisa Persson - 7 februari 2011 18:35


DatumVikt           +/-    

          

  Kvar        om det varit lätt vecka eller svår
 20110102 hemlig   -20kg 

 20110109      - 1,8kg 18,2kglätt men rörig.
20110116       -1,6  -16,6

.lätt men ihungrig.

2828,728,7

20110123 


      -05 kg










 -16,1


20110130       0,6kg 

 15,5kg


.

X

 20110207       1.0kg  14,5kg.
     .
      
      
      
      
     

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards