Alla inlägg under juli 2010

Av Lisa Persson - 13 juli 2010 15:34


Nominerade till "Årets Vikarbybo
Carin Andersson Lena och Tomas Arvids Kerstin Arvids Marie och Lasse Backlund Hans Emerén Perols Ulla Gudmundsson Olov Hedlund Leif Hellström Mats Henriks Gunnel Ivares Bertil Lind Robert och Renata Nouvel Åke Skoglund Barbro Utbys Jon Wernfeld

I samband med Vikarbydagen kommer man även att utse Årets Vikarbybo. Det är en ny företeelse under Vikarbydagarna och syftet är att lyfta fram en eller fler personer som betytt något för byn under det gångna året.

På torsdag är det marknad i Vikarbyn. Drygt 25 stånd kommer att vara uppställda i byn under dagen där man säljer allehanda attiraljer som kläder, mattor och mat. 
Senare under eftermiddagen kommer Vikarbyns IK arrangera fotbollsmatcher med föräldrar, tränare och andra kända ansikten från byn. 

Bystugekväll 
Under kvällen är det bystugekväll där det serveras lokalt producerad mat. Under kvällen kommer också ”Årets Vikarbybo” att utses. 
- Det är efter en idé som kommit upp på senare tid att utse någon som gjort något speciellt för byn, säger Anders Ivars. 
Många arbetar ideellt i det tysta och får sällan beröm för sina insatser. Det är det man nu vill uppmärksamma. 
- Det händer och sker en hel del i Vikarbyn året runt som ingen tar betalt för. Vi vill visa någon slags uppskattning för det arbete som bybor lägger ner, säger Ivars. 


Varje år 
Man har fått lämna in namn och nomineringar som sedan en jury bestående av sex personer har fått. 
- Folk i byn tycker att det är roligt att just den är uppmärksammad och nominerad. Det är meningen att det här ska fortsätta varje år framöver, säger Ivars. 

CHRISTIAN LARSEN


Av Lisa Persson - 12 juli 2010 23:08

  


Ja nu är det inte långt kvar varken till barnet eller flytten till vårat nya hus...

Kram Linda...

Av Lisa Persson - 12 juli 2010 17:08

     

Ja Johan Brändström kom och hälsade på mig på loppiset i dag och fick en vatten flaska och målade en vatten gubbe till mig..

Tack Johan...


LOVE LISA

Av Lisa Persson - 12 juli 2010 08:16

Så här sent på sommaren har det inte blivit på många många år..

Det är så härligt att bada naken.

Fast det är mycket folk så har jag bikinin på mig och när jag har gått förbi folket så åker den av..skratt..

Men dom flest vet om det för dom vill att jag ska vinka till dom ..

Jag vinkar och då ropar dom -vinka med den andra handen..skratt.. Ja då ser dom min bikini...

Men att jag inte har varit ner beror ju på lilla kungen...

För varmt att vara på stranden för honom ännu..

Men i går fick han hänga med oss och han simmade lite fast med min hjälp..

När jag la honom mot vatten ytan så fattade han inte vad han skulle göra.

Men 2 sekunder senare så började han simma vännen..

Yorken är inga bad hundar  men vissa kan tyck om det när dom är små och inte har så mycket päls..

Sen skulle vi ha lite träning om att sitta och ligga..

    

Ska ta en tutull och äta tänker Kungen.

  

Denna fina stod på stranden när vi kom..

När vi låg där så kläcker jag ur mig att det skulle behövas regn nu.

Och tre timmar senare så är jag på bylags möte och det regnade som bara den och det åskade som bara den i flera omgångar..

     

Men nu i dag är det så skönt ute men redan så varmt 26grader..

Ska koka mig lite ägg och göra mig i ordning för det är loppis i byn i dag.. 


Ha en underbar dag i dag...

LOVE LISA

Av Lisa Persson - 11 juli 2010 12:14


Såg ett program i veckan på tv som handlade om kvinnor som älskade stora magar på män.

Inte fel på mage men "jag" tycker inte om smala ben på män....

Det är inte min smak för fem öre eller bakåt kammat hår....

Vad tycker du.. tyck till om kvinnor om du vill...

Alla får tycka som dom vill....

Alla har smaken som baken..skratt eller dom dansbandsfru säger...

"Äsch, ta däj i arschhlet"    


  


LOVE LISA.. NU drar vi till stranden..

Av Lisa Persson - 11 juli 2010 09:24

I kopplet nu..

I går kväll gick vi en liten vända och han kissade..

Härligt kUNGEN..

Tredje gången han gick i kopplet...

Ja han är en underbar hund måste jag säga..

Men det ska borstas päls varje dag annars så blir det tovor i pälsen på en gång..

Han badas 1 gång i veckan också...

Vi ska börja borsta tänderna i morgon på honom...

Små hundar luktar annars väldigt illa i munnen..

Sen i går var han inne i 10 minuter utan mig och det gick så bra så..Han gick och la sig i sin puff...

En hund ska inte vara ensam mer än högst 4-5 timmar i sträck...

Annars är det som djurplågeri.... Det står så i reglerna och jag gillar dom reglerna..

Varför har man annars skaffat hund..

Tänk på hunden och inte på dig själv säger jag då...

Tänk dig själv att sitta själv varje dag i så många timmar.. Gud så tråkigt hund liv du skulle ha..

Ja Ja säger jag nu.....


Nu blir det frukost och sen ut och njuta av solen för första gången..

Ja jag tänker lägga mig och sola i dag..

Detta år är det första gången som jag solar så här sent..

Denna tid brukar jag annars se ut so en pepparkaka..

Men jag har inte kunnat vara i solen pga förkylningen som aldrig gav sig..

Men i dag ska det kokas....

God morgon och ha en underbar dag i dag min vännnnnnnnnnnnn..


LOVE LOVE LISA


  

Av Lisa Persson - 10 juli 2010 09:23

Ja det blev en sväng på Strandrestaurangen i Rättvik i går kväll...

Jag och Maria åkte ner och möte upp Kärran där som redan var på krogen fast vi kom ner flera timmar efter henne..Och kungen var med på krogen...  

Han låg i knät på Kärran och är så nöjd bara han får vara med..

Inge pip eller att han är eller blir orolig...

Och alla ska fram och hälsa på Kungen..

Han har blivit en liten kändis pga bloggen..  

  

Å det kommer fram folk hela tiden och vill klappa honom och han är så snäll...

Ja sen hittade vi på denna karl ...Gissa vem det är....

  

Vi träffade på min tremäning  Putte Bengt och hans Helen Ollas..

Hon är min stora fans...Så här ser ett fans ut ...ler   

       


Sen dök min son upp där och det första han frågade vart är Kungen..

Han sover så skönt i Kärrans knä...

(Å vi tycker så mycket om Kungen...)


Hoppas du också hade en fin och härlig fredags kväll...

Nu blir det frukost.... Ägg så klart...


LOVE LISA

 

Av Lisa Persson - 9 juli 2010 18:16

Ja i dag fick Kungen stick i pälsen också...

Det gick jätte bra.. Det kom ett litet pip....  

Sen har vi tagit en promenad i dag  som vart runt kvarteret där vi bor..

Och han var så duktig så...

Marcus ringde och sa att jag hade besök hos mig...

Det var två snyggingar vid namn Amanda Sörlin och Anna Kers..

Gissa om Kungen njöt mellan dom..ler

Men nu har han däckat i sin stora silver puff han sover i...

LOVE LOVE LISA

  

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards