Direktlänk till inlägg 7 december 2009

Grattis till Priset Gudrun...

Av Lisa Persson - 7 december 2009 12:11

Sjövillan är ett av många Gasellföretag i Sverige. Gudrun Johansson är tacksam för utmärkelsen.
FOTO: CHRISTIAN LARSEN

Personfakta

Namn: Gudrun Johansson
Ålder: 65

Bor: Stumsnäs

Familj: Särbo

Intressen: Barn och barnbarnen


2009-12-07 10:13

 
Dagens Industri utser varje år sedan 2000 de snabbaste växande företagen i landet under titeln “Landets Gaseller”. Det är ett pris, i form av ett diplom, för ett snabbt växande företag.
- Det kom som en överraskning, säger Gudrun Johansson, ägare till Sjövillan.


Sjövillan invigdes 2007. Efter bara två och ett halvt år prisas företaget som ett av Sveriges snabbast växande företag. Det är Dagens Industri som står bakom och det är en mängd kriterier som ska uppfyllas. Bland annat ska man ha tio personer anställda, ha en omsättning som överstiger tio miljoner kronor och att ha offentligjorts minst fyra årsredovisningar.
- Jag har inte anmält mig till någon undersökning, men det är kul att man uppmärksammas, säger Gudrun Johansson.

Idé från USA

Idén om priset kommer från USA där man på 80-talet började uppmärksamma de små och snabbväxande företagen som skapade de flesta arbetstillfällena. Varje år arrangerar Dagens Industri gasellträffar där företagare träffas och byter erfarenheter.
- Det är smickrande få en sådan här utmärkelse i vintermörkret, säger Gudrun.

CHRISTIAN LARSEN
christian.larsen@daladem.se

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Persson - 27 april 2015 19:25


   Hej. Jag gjorde min magsäcksförminskning oktober 2013 o har gått ner -58 KG.  Har stått still i 6 månader i vikten men kroppen förändrar sig hela tiden sen dess. Jag har mått så bra och ångrar inte att jag fick göra denna operation. Det so...

Av Lisa Persson - 25 april 2015 09:22


I  Hej o godmorgon på dig.  Är i Sandviken hos min älskling sen i onsdags. I dag åker vi förbi sommarstuga på väg hem till Vikarbyn.  Hoppas du får en härlig lörda.  Love Lisa      ...

Av Lisa Persson - 16 april 2015 07:42


Ja önskar dig en underbar dag i dag. Har varit med på #radiodalarna nu på morgonen.  Kommer att lägga upp det om en stund.  Hoppas du kommer att tycka det är intressant och att du också tar jägarexamen.      ...

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:32


 

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:27

Jag fick nyss en inbjudan att få vara med på torsdag morgon o få prata om vad jag vill i 5 minuter.  Har bestämt mig nu vad jag ska prata om.  Men det får ni lyssna på kl 06.20. ;-) ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards