Alla inlägg den 29 augusti 2008

Av Lisa Persson - 29 augusti 2008 18:20

Hej hopp igen!

skriver inte så mycket mer i dag*ler* ska på middag nu och gjort mig klar för att gå då jag kom på att jag skulle ju skriva lite.

 Har varit husmor hemma här i dag och haft min 4 benta kompis joppe hos mig. Marcus har nyss sålt sin fina guld färgade moppe. Synd synd tycker jag. Det var en kul moppe och den gick som stjutton. Lämnar en kram till er och önskar dig en trevlig.

Av Lisa Persson - 29 augusti 2008 08:25

Ler stort. Satt och såg på vakna med the voice. Fick höra på när det blev ett frieri på tv via telfonen. Ler stort. Donald du satt in ett pirr i mångas kropp när du inte svarade på första ringningen.Pust Ska du veta, men det var ett kul sätt att fria och jag lämnar lyck önskningar till er båda.

Jag gillar att ta mitt kaffe till detta program. Ibland så är dom så roliga alla tre där i rutan att jag sitter och har kul med dom. fast dom inte ser mig eller pratat med dom. Jag gillar er alla tre mycket. Jag får en bra start på min morgon med er. Tillomed min son sitter men ibland och kollar på er för mamma Lisa sitter och skrattar så. Klart han kommer och vill skratta han också. Jag väntar på att min pappa Gösta ska komma hit och hjälpa mig att åka i väg på sopptippen med tvättmaskinen och halva min soffa. Jag ger pappa en ros också för han hjälper mig i dag, jag ger honom även en kram så klart. Detta var bara lite i från mig nu på morgonen. Jag åter kommer till er senare i dag.

små tips i fråm mig bara 



För att inte gå i sockerfällan handlar det alltså om att rensa bort så mycket som möjligt av det tillsatta sockret – då blir du riktigt sockersmart!

Några sockersmarta tips


Drick vatten i stället för läsk
• Gå förbi disken med lösgodis
• Hoppa över sockret i kaffet
• Välj bort kakor, kex och bullar
• Undvik söta frukostflingor
• Välj frukt som mellanmål
• Blanda din egen yoghurt – naturell med färska eller frysta bär
• Ta gärna dessert ibland – men ät riktig mat först
• Läs innehållstabellen på maten du köper
• Laga din egen mat så du vet hur söt den blir

 

Många kramar i från Lisa

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards