Direktlänk till inlägg 25 november 2008

Lisas son har diabetes

Av Lisa Persson - 25 november 2008 16:47

Ja i dag kom Marcus hem från skolan och vi satt o kollade in posten ihop. Sen gick han in på sitt rum och kom tillbaka och sa - Mamma jag ligger på 1,8 i blodsockret. VA!!! har du tagit något sa jag ´,,, 5 druvsocker sa han. kan du göra ordning mjölk och peppar kakor till mig sa han. Ja gå in och lägg dig så kommer jag med detta till dig. När han hade ätit upp det så sa han mamma jag vill ha degistivekex också. Men ska vi inte vänta lite till sa jag till honom. Du kommer att gå upp snart.


NEJ mamma jag vill ha det nu. Han fick 3 st och ett glas mjölk till det också. Ja det är för mycket att ge men jag måste lyssna på Marcus. efter 15 min låg han bara på 2,3 så jag var glad att jag lyssnade på honom. Hade vi fått lov att åka in så hade dom inte varit med på att ge honom så mycket som jag gav Marcus denna gång. Har aldrig givit honom så mycket heller tidigare. Jag tänkte tänk när rekylen kommer så kommer han att ligga på HI. Men så fel det blev han kom bara upp till 8,7 i blodsockret. Detta har jag aldrig varit med om tidigare.

Nu ligger han och sover och är helt slut efter denna perss.

Har lärt mig att ibland får man inte veta varför det blev så hära men men vi fixade av detta själva i allafall.

Jag skulle också vilja sova men är vaken och har koll på min son i stället.

Jag älskar min son så otroligt mycket. Mamma älskar dig Marcus.

Kram Lisa

 
 
Annica

Annica

25 november 2008 18:35

Tack för dina ord i min blogg!
KRAM!

http://www.anja72.blogg.se

 
Kattis

Kattis

25 november 2008 20:08

Hejsan!
Vad tur att ni fixade det själva, att HAN visste vad han behövde. Det var duktigt.
JA, jag har också tänkt att jag skulle sluta kolla på Cityakuten, men det är ju en sjukhusserie och då kan inte jag låta bli. Dom ser jag nog på allihopa, hihi.
Ha en skön och lugn kväll nu.

http://www.kattis11.blogg.se

 
lillis

lillis

25 november 2008 20:50

Kul att du tittade in på min blogg,alltid roligt med nya bloggare.Det måste vara oroligt att ha ett barn som har Diabetes.
Ha en bra kväll

http://danslillis.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

25 november 2008 21:33

Hejsan! Tack för titten i min blogg. alltid roligt när någon ger någon kommentar. Skönt att det ordnade sig för din son, att ni fixade det själva. ha en trevlig kväll kram

http://suss12.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Persson - 27 april 2015 19:25


   Hej. Jag gjorde min magsäcksförminskning oktober 2013 o har gått ner -58 KG.  Har stått still i 6 månader i vikten men kroppen förändrar sig hela tiden sen dess. Jag har mått så bra och ångrar inte att jag fick göra denna operation. Det so...

Av Lisa Persson - 25 april 2015 09:22


I  Hej o godmorgon på dig.  Är i Sandviken hos min älskling sen i onsdags. I dag åker vi förbi sommarstuga på väg hem till Vikarbyn.  Hoppas du får en härlig lörda.  Love Lisa      ...

Av Lisa Persson - 16 april 2015 07:42


Ja önskar dig en underbar dag i dag. Har varit med på #radiodalarna nu på morgonen.  Kommer att lägga upp det om en stund.  Hoppas du kommer att tycka det är intressant och att du också tar jägarexamen.      ...

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:32


 

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:27

Jag fick nyss en inbjudan att få vara med på torsdag morgon o få prata om vad jag vill i 5 minuter.  Har bestämt mig nu vad jag ska prata om.  Men det får ni lyssna på kl 06.20. ;-) ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards