Direktlänk till inlägg 1 augusti 2008

Lisas Torsdag

Av Lisa Persson - 1 augusti 2008 23:02

Det var en gånge en flicka som hette Lisa. skratt

Börjar om. Fick ett inlägg i dag av Barbro som ni kan se på det tidare inlägget jag skrev. I fall någon mer undrar eller komenterar mitt skrivande eller stavande på våran hemsida. Jag är ordblind och en släng av dysleksi så jag hoppas ni har en viss förståelse för mina berättelser och mitt sätt av stava. Att jag bara är här och skriver  och visar mina stavfel är ett stort steg för mig ska ni veta.

Men detta får ni läsa mera om i våran bok. I går fyllde min tyska dotter Nadine 22 år och jag var upp till henne med packet och önskade henne en härlig födelse dag. Sen åkte vi ner till  Rättvik för att handla litetill helgen. sen köpte vi med oss mat och åkte ner på stranden och käkade lunchen där.

Vi låg vid vårat bad som vi kallar pirus badet. Så härlig så hade vi. Det blåste så skönt  och det vågade lite i Siljan. Och det var 24 grader i vattnet. vi var inte där så länge, Nadine skulle hem och jag hem till Lindas hund Morgan som jag passar ibland när Linda jobbar. Sen kom Linda till mig och vi hade ett litet mini spa här ute i min trägård.*ler*Vi gick upp till Mange och Nadine på en liten bit tårta. Sen körde jag ner dom andra till rättvik och sen var jag och lämnade rena kallsonger och strumpor och pengar till min son. Han ville vara kvar med dom andra sa han. Han har haft och har jätte kul. Ringde honom nyss och kollde om han hade tagit sitt kvällsinsuli. Och det hade han*ler*Efter att jag lämnade sakerna till Marcus åkte jag till Lindas husvagn och satt och hade ett par trevliga timmar med henne. Hon bjöd på lite grillat och det smakade så gott så. Sen vid 23.00 så hamnade jag hos Mange och Nadine på fest fast jag hade tänkt gå hem och lägga mig.skratt skratt som vanligt är det inte så svårt att få mig att stanna.

Vi satt och såg på alla stjärnor på himmlen och Nadine så att det var små planeter som grinner och dom har brunnit länge och kommer att brinna längre också. Detta tyckte jag var konstigt efter som man läser efter stjärnorna sen långt långt tillbaka i tiden i stället för kartor. Hur gör vi när stjärnorna slutar att brinna då. Och är ett stjärnfall en som slutat att brinna då eller? Kan någon hjälpa mig att förstå detta. Ja jag förstår  men så svårt att tro på detta menar jag i stället. Och är detta sant också.


 
 
Ingen bild

Babs

2 augusti 2008 16:23

Hoppas jag inte har kränkt dig Lisa!

Jag ser isärskrivningar varje dag och har så svårt att inte kommentera dem.
Det finns sådana t.o.m i våra dagstidningar så du är inte ensam..

Det är väl engelskan som har gjort attt vi fått fler och fler som skriver på det sättet.
De skriver ju inte ihop sina ord som vi gör och det är lätt att ta efter.

Jag tror t.o.m att det finns ngn slags "klubb" mot isärskrivning här på nätet.
Ja nåt ska man väl reta sig på antar jag....

Men det var inget PERSONLIGT, du är ju en toppentjej tror jag.
Vilket mod du och Linda har och vilken styrka!

Mvh Barbro!

 
lisa

lisa

3 augusti 2008 13:08

Du kränkte mig inte alls nu. Men jag kan säga att jag hade blivit ledsen för ca 1,5 år sedan för det du skrev till mig. Och mycket pga att min självkänsla var så dålig då. Men nu efter jag har gått igenom kursen så vänder jag inte det du skrev till mig utan jag jag bara låter det gå förbi efter som du inte vet vem jag är och mina kunskaper om detta med att jag inte stavar rätt varje gång. Och när sådana saker händer så känner jag mig bara stark och starkare för varje gång. Det bevisar bara för mig själv vilket självförtroende jag har fått för mig själv och att jag vågar. Och det är sådana saker vi vill att alla andra ska få uppleva.Så bara jag tog inte illa upp utan jag ville bara förklara för i fall någon annan funderar. Jag är glad att du tycker om att läsa om oss båda.

http://unikajag.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Persson - 27 april 2015 19:25


   Hej. Jag gjorde min magsäcksförminskning oktober 2013 o har gått ner -58 KG.  Har stått still i 6 månader i vikten men kroppen förändrar sig hela tiden sen dess. Jag har mått så bra och ångrar inte att jag fick göra denna operation. Det so...

Av Lisa Persson - 25 april 2015 09:22


I  Hej o godmorgon på dig.  Är i Sandviken hos min älskling sen i onsdags. I dag åker vi förbi sommarstuga på väg hem till Vikarbyn.  Hoppas du får en härlig lörda.  Love Lisa      ...

Av Lisa Persson - 16 april 2015 07:42


Ja önskar dig en underbar dag i dag. Har varit med på #radiodalarna nu på morgonen.  Kommer att lägga upp det om en stund.  Hoppas du kommer att tycka det är intressant och att du också tar jägarexamen.      ...

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:32


 

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:27

Jag fick nyss en inbjudan att få vara med på torsdag morgon o få prata om vad jag vill i 5 minuter.  Har bestämt mig nu vad jag ska prata om.  Men det får ni lyssna på kl 06.20. ;-) ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards