Alla inlägg under juli 2011

Av Lisa Persson - 17 juli 2011 19:09

Ja i går gjorde jag inte mycket...

Var till Rättvik och hälsade på fam Hillrings och sen i väg och handlade innan dom stängde i Rättvik...

Jag tycker om att handla mat men hatar att ställa in det i kyl och skåp...

Det är som jag älskar att stryka men jobbigt att lägga in det sen...

Ja ja jag vet att jag är konstig..

Nu kom jag på en sak till om mig själv..

Älskar att laga mat men hatar att diska.....

Är du lik mig eller????????

I dag var jag och hjälpte en kompis i ett par timmar sen hem och städade och lagade mat.. Tvättmaskinen jobbar också jätte bra i dag ..

Bäddat rent och nu är det bara strykningen kvar..

Jag var ut nu och tog in tre stora härliga lökar i från landet...

Snart blir det att kolla om det blir potatis också...

Mina morötter är så små  och jag tror dom givit upp..

Jag skulle ju till Nona i dag men jag och Linda bestämmde att jag skulle komma upp en dag när jag kan vara där hela dagen med dom....

Det var rätt skönt måste jag säga för jag har inte hunnit med mitt hem men nu är det fint igen.. så skönt så...

Det regnar nu så fint och jag bara myser med en massa ljus...



LOVE LISA

  

Av Lisa Persson - 16 juli 2011 22:24

 


GRATTIS NONA PÅ DIN DAG...

Hoppas det blev många packet och att du sover gott nu...

Tant Lisa kommer snart....


Grattis på 1 årsdagen...


LOVE Lisa

Av Lisa Persson - 16 juli 2011 22:05

   


Gammel moster skit unge...

 

Jag är moster till den stora söta killen "Henke" och sen gammelmoster till den lille sötnosen...

Jag är så stolt över båda två...


LOVE LISA

Av Lisa Persson - 16 juli 2011 12:17

Åkerman och Hellström hyllade i Vikarbyn

Publicerad: 2011-07-16 08:36  i Dalademokraten

Hans-Erik Åkerman och Leif Hellström hyllades som ”Årets Vikarbybo” respektive ”Årets företagare” när Vikarbyns byalag ordnade fest i bystugan i samband med Vikarbydagen.

 

 

Företagarkategorin är nyinstiftad och tillkom enligt Anders Ivars för att inte göra det svårare att utse nån i förstnämnda kategorin, som mera är för dem som jobbar ideellt för byn och bygden. Att snart 86-årige Hans-Erik Åkerman blev ”Årets Vikarbybo 2011” motiveras på följande vis: ”Ett levande uppslagsverk. För ditt engagemang och enastående arbete med bydokumentation, släktforskning, byavandringar samt bevarande av rättviksmålet. Du är en eldsjäl som knyter samman dåtid med nutid!” Leif Hellström driver Hellströms livs och att han blev ”Årets företagare 2011” motiveras så här: ”Du driver en butik i tiden med bra service och hög kvalitet. Butiken som håller byn levande!” Han kunde inte själv ta emot hyllningarna i den ”fullsmockade” bystugan utan en del personal hämtade hans pris. HANS BLOOM

Av Lisa Persson - 13 juli 2011 20:43

Det startar kl 10.00 och håller på till 16.00

     

Sen blir det tacos och dans i bystugan... Många roliga lotterier har vi också då..

Kom och se vem som blev Årets Vikarbybo och Vikarbyns företag...

Lite nyfiken är du nog.. Kan ju vara du...

Förra året så blev Gunnel Ivares årets Vikarbybo 2010.




     

Gunnel var så lycklig så över detta.. Och var en själv skriven person för detta..

Nyss hem kommer från Rättvik..

Har varit och firat Marcus svärmor ..Pernilla Hillrings som fyller 40 år i morgon...

  


Nu ska det fixat lite för morgon dagen...

Love Lisa

Av Lisa Persson - 11 juli 2011 19:40

Gå in och kommentera gärna på denna länk om abborren som blev fångad i Rällsjön..


http://www.dt.se/lasarbilder/1.3673010-lasarnas-bilder-juli/1.3669238-sommarfisk?pageNr=3#photoWrapperAnchor



Fotografen är jag men Fiskarn är en kvinna i från Rättvik..."hemlig"


LOVE LISA

Av Lisa Persson - 11 juli 2011 09:04

Alla har smaken som baken..skratt eller som dansbandsfru säger...

"Äsch, ta däj i arschhlet"    


  


LOVE LISA..

Av Lisa Persson - 11 juli 2011 08:59


Byaloppis i Vikarbyn i dag mellan kl 10.00-16,00

Kom och gör besök på loppisarna som finns i byn under dagen..

Måndagar i juli och första veckan i aug är det byaloppis..



LOVE LISA


 

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards