Alla inlägg under maj 2011

Av Lisa Persson - 11 maj 2011 12:24

Jag och Lena tog en promenad på lunchen i går så härligt så..

 

LOVE LISA

Av Lisa Persson - 10 maj 2011 15:44

När jag behöver dig Linda..

Vilken och vilka resor vi gör tillsammans hela tiden..

Du är en klippa i mitt liv på många sätt och vis...

Uppskattar din vänskap JÄTTE mycket och det vet du...

Men ville bara säga det här också..

Linda du är en super vännnnnnnnnnnnnnnnn....

Finns bara några få sådanna vänner..


LOVE LISA

 

Av Lisa Persson - 10 maj 2011 15:34

Ja jag började fasta i går och i morse så hade jag gått ner -1,8kg...

Har även varit ute nu i två dagar och gått 1 mil varje gång...

 

Kungen har går med han också...

Så härligt att kunna ha han lös i skogen...



 

Linda känner du igen denna bäck..ler

Vi var så söta när vi satt i den..fniss






 

Mix megapol i öronen har jag...


I går var jag och mina arbets kamrater ut på långbryggan i Rättvik på lunchen..

   

Lena och Gerd bara myser..



    

Jag och Gerdan längts ut..

Vi var inte sugna alls att bada..

 

Så här ser man ut efter några mil..

 

Det blev promenad på lunchen i dag med...

 

I kväll ska jag ut och gå en promenad med  ett helt gäng och det är 6km och en del tankar under vägen vi ska jobba med..

Det blir intressant måste jag säga..

I rätt tid är det också..Har lite att fundera på just nu..

Nu ska jag gå och dricka te igen och se ta itur med lite strykning innan jag drar i väg...

Hoppas du också har haft en underbar lunch ute i dag..

LOVE LISA

Av Lisa Persson - 9 maj 2011 09:41

Hej! Här kommer några rader från Omställning Rättviks möte 3/5-2011 på Näringslivskontoret. Inledningsvis delade vi med oss av en hel del ”miljöångest” som många av oss går och bär på.

 En del av ångesten övergick dock successivt till viss lättnad och glädje till förmån för flera konstruktiva inslag från ett dussin engagerade medborgare som var närvarande. Vi pratade mycket om hur vi kan hjälpa till med att minska ner avståndet mellan livsmedelsproducenter och konsumenter.

 Vi enades om att alla kan hjälpa till på olika sätt. Exempelvis kan du påverka vår framtid genom att framföra dina önskemål om mer lokal och bra mat hos våra större handelskedjor eller genom att köpa de produkter som faktiskt redan finns.

 Vi pratade om hur svårt det kan vara att hitta och stimulera produktionen av mat som skapar mervärden i linje med omställningsrörelsens ambitioner.

 Vi kom fram till att använda Omställning Rättviks facebook sida för informationsspridning.

Här behöver vi din hjälp med att rekommendera företag, enskilda personer och organisationer som skapar mervärden genom maten som är i linje med omställningsarbetet.

Det kan vara mat som är lokalt producerad, ekologisk, hantverksmässig, utan onödiga tillsatser, etcetera.

 De är du som avgör vad du tycker är ett bra exempel.

 Lägg upp namn, verksamhet och kontaktuppgifter på det goda exemplet direkt på vår facebook sida under fliken ”diskussion” och ”Rättvikens Matlista”, så kan du på så vis hjälpa någon att göra ett bättre matval nästa gång!

En av kommunens framgångsrika företagare gällande ekologiska och lokalproducerade grönsaker bjuder in alla till ett studiebesök på Massarbäcks odlingar i centrala Rättvik tisdagen den 5 juli kl. 18.00

 Men innan dess kan vi se fram emot ett möte på Rättviks Naturmuseum (del av Rättviks kulturhus) tisdagen den 7 juni kl. 18.00 Då får vi bland annat veta mer om projektet ”Meteorum” och om hur Siljansringens fantastiska dragkraft skulle kunna bidra till en uthålligare värld.

Så boka redan nu med fördel in 7 juni och 5 juli! Andra aktiviteter som planeras till hösten är studiecirklar, föreläsningar och studiebesök hos lokala, förädlande mathantverkare. Här får vi fantastiskt bra draghjälp från våra studieförbund som redan börjat planera inför hösten.

Vi bestämda oss också för att behålla nuvarande dalahäst-logga samtidigt som vi bjuder in för nya förslag som vi kan samla ihop till hösten och se vad som eventuellt går att förbättra.

Ett förslag som presenterades under kvällen och som vi alla tyckte vi bör seriöst fundera över är den flygande pegasushästen med kurbitsmålning.


Vid pennan Sven Uhlås.


 Rättviks kommun Sven Uhlås Landsbygdsutvecklare 795 80 Rättvik Telefon: 0248-70 169 (direkt) E-post: sven.uhlas@rattvik.se Webbplats: www.rattvik.se Besöksadress: Näringslivskontoret (Närvikshuset), Järnvägsgatan 22 Lättast anträffbar: Tisdagar och torsdagar.

Av Lisa Persson - 7 maj 2011 10:43

Ja nu har jag varit och hämtat soffan och jag/vi är jätte nöjda...

Kungen har tagit plats och ser soffan som sin.. 

Se vad liten han är mitt lilla hjärta...

     Han är min STORA kärlek....

I natt ringde Marcus och mådde inge bra alls..

Hans svärmor körde hem honom..

Han hade fått blodsockerfall och en släng av panikångest  så dom körde hem honom..

Han fixar detta med.... mitt STORA Hjärta..

Han har ju diabetese ni som inte vet...

Nu ska det ut och jobbas i trädgården till Marcus glädje.. 

Jag ska inte på marknade som ni för står..

Ha en underbar dag ..

KRAM KRAM Lisa 

Av Lisa Persson - 5 maj 2011 20:52



Detta blir en sommarplåga tror jag.. men den är skön


tycker jag...


Klicka på länken och lyssna..



http://www.youtube.com/watch?v=ywbL7QQl97Y&feature=related



 

Av Lisa Persson - 5 maj 2011 20:00

Och jag ska inte ner dit..

Jag ska vara hemma och fixa i mina land..

För mycket folk för mig för att jag ska gilla det.

Trivs bättre här hemma...

I morgon bitti ska jag i väg och hämta en Ny gammal soffa..


EKTORP 3-sits soffa svart Bredd: 218 cm Djup: 88 cm Höjd: 88 cm Sitsdjup: 50 cm Sitshöjd: 45 cm


Ja den är svart soffan jag ska hämta...

Även ett vardagsrumms bord tillkommer.. Jag är så nöjd så ska du veta..

Min gammla skinn soffa står i hallen just nu och bara väntar på att någon vill ha den...

I morgon ska den vara borta i allafall..


Och snart är mitt vin klart också det blir spännande och se om det blir lika bra i år också...

http://www.butik-vingarden.com/sidor/produkter/fcviner.htm



I morgon blir det en lång promenda på 8km har jag tänkt...

Hoppas vädret är bra bara...

Jag gjorde en kött gryta i kväll och hade i chilli och mycket vitlök..

Den vart så god så..

Men efter en stund så petade jag mig i ögat..

Å herre gud så ont det gjorde...

Glömmde bort att jag hållt på med chillin... inte kul alls ska jag säga.. 


i går kväll var jag på halv åtta hos"kicki , maria och Carina"

Underbar förrätt röbettor med chevreost och pinjenötter och honung..

Sen kan jag bara säga att huvudrätten var det godaste jag har ätit på länge..

En helt underbar lasange.. Känner smaken ännu bara jag tänker på den...

Kan inte beskriva hur god den va...

Sen var det typ en vaniljpannakocca med ett halvt äggskal i fyllt med Konjak  och sen var det vaniljsocker och kakao och kaffe pulver uppe på så man skulle hälla ur äggskalet och sen röra ihop detta tillsammans... 

Inte direkt min smak men det hade blivit bättre om man hade fått kaffe till detta...

Sen vilken härlig dukning...

Helt i min smak... Kan inte säga vad jag och Mia gav dom i poäng ännu...

Ha en trevlig kväll nu...

KRAM KRAM LISA






Av Lisa Persson - 5 maj 2011 15:35

 

Det var slutet på majbrasan...

  Här står dom och myser bara...


 Maria och Kärran på valborg..

jag var först i Rovgärdet och sen åkte jag ner till båthamnen i Vikarbyn...

 

Dagen efter så var det "några" ungdommar som träffades hos oss..



Kungen sitter och spannar ut och har koll på katterna..




 

Kungen och Evelina...



Marcus det gulligaste av dom alla...  LOVE LISA








Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards