Direktlänk till inlägg 7 november 2009

Turerna kring Leksands IF:s lagläkare..

Av Lisa Persson - 7 november 2009 10:52

Borelius anmäld till Socialstyrelsen 2009-11-06 19:07

 

Turerna kring Leksands IF:s lagläkare Ronny Borelius och vaccineringen mot svininfluensa av lagets spelare är långt ifrån över.
Tvärtom.
Nu har en person i Lund anmält Ronny Borelius till Socialstyrelsen.
- Det är moraliskt förkastligt att hävda att elitidrottsmän tillhör riskgrupperna, anser anmälaren.


Lundabon påpekar att elitidrottsmän normalt anses fullt friska. Därför anser anmälaren att Leksands IF:s egen läkare har brustit i god läkaretik.

Moraläkare protesterar

Anmälan till Socialstyrelsen är inte den enda reaktion som har kommit sedan det DD förra veckan avslöjade att leksandsspelarna stuckits i armen med sprutnålen.
Omkring 20 läkarkolleger vid medicinkliniken i Mora protesterar också mot Ronny Borelius handlande.
De har skickat sin gemensamma protest till landstingsrådet Alf Johansson (S). De påpekar att myndigheterna i sina riktiliner har utstakat att grupper som ska ha förtur till vaccination är sjukvårdspersonal och riskgrupper och att de är mycket noggrant definierade.


 

Anmärkningsvärt

Vidare skriver de läkarna i Mora bland annat om vaccineringen av LIF-spelarna:
”Detta handlande är mycket anmärkningsvärt; bedrägligt och kanske en brottslig handling.
Nu vill moraläkarna att landstinget utreder det inträffade.
Detta stod i Dalademokraten..
Ja detta fattar inte jag hur dom kunde göra detta..
Ska inte några människor som hockyspelara både vara friska och ha en god fysik..
Men lik för benat så gick dom före riskgrupperna..
Orkar inte säga mera..
LISA

 
 
Ingen bild

Nyfiken

7 november 2009 14:34

Har precis läst er bok och blev lite nyfiken på om du nått det mål som du skriver om i slutet av boken? Att till sommaren 2009 väga 75 kg och få göra en operation av hänghuden? Eller har du valt att inte nå det målet?

 
Ingen bild

lisa

7 november 2009 14:49

Kan säga att jag stod helt stilla under ett år..
Och så reagerar kroppen när den har gått ner så mycket på kort tid..Säger Lisbet Stahre.
Men jag tyckte det var bra att det vart så också så jag hinner med i skallen hur man förändras..
Sen har jag gått upp och ner hela tiden 5kg..
Men ska ner mera men tar det lugnt nu kroppen har inte samma förbränning längre.
Men jag ska lyckas..
Vill absolut inte operera mig för att gå ner i vikt..
Men ta bort hud ska jag göra ..
Men får så många mail om att jag inte ska göra det av folk som gjort det..
Hoppas du tyckte om boken..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Persson - 27 april 2015 19:25


   Hej. Jag gjorde min magsäcksförminskning oktober 2013 o har gått ner -58 KG.  Har stått still i 6 månader i vikten men kroppen förändrar sig hela tiden sen dess. Jag har mått så bra och ångrar inte att jag fick göra denna operation. Det so...

Av Lisa Persson - 25 april 2015 09:22


I  Hej o godmorgon på dig.  Är i Sandviken hos min älskling sen i onsdags. I dag åker vi förbi sommarstuga på väg hem till Vikarbyn.  Hoppas du får en härlig lörda.  Love Lisa      ...

Av Lisa Persson - 16 april 2015 07:42


Ja önskar dig en underbar dag i dag. Har varit med på #radiodalarna nu på morgonen.  Kommer att lägga upp det om en stund.  Hoppas du kommer att tycka det är intressant och att du också tar jägarexamen.      ...

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:32


 

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:27

Jag fick nyss en inbjudan att få vara med på torsdag morgon o få prata om vad jag vill i 5 minuter.  Har bestämt mig nu vad jag ska prata om.  Men det får ni lyssna på kl 06.20. ;-) ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards