Direktlänk till inlägg 3 februari 2009

Här är det en annan Lisa som ändrat livs stil..

Av Lisa Persson - 3 februari 2009 12:37

Lisa har gått ner 18 kilo FÖRE ? Jag satt aldrig ner och åt utan gick och plockade lit FÖRE ” Jag satt aldrig ner och åt utan gick och plockade lite här och där”. På fem år gick Lisa upp 25 kilo. Foto: PRIVAT Efter Midjemåttet har minskat från 97 till 78 centimeter och Efter Midjemåttet har minskat från 97 till 78 centimeter och 18 kilo har försvunnit. Foto: MARIE BIRKL "Inget kan rubba min lunch"

Som tonåring vad Lisa nöjd med sin kropp. Men det nya restaurangjobbet gav 25 kilo plus. En backpackerresa blev vändpunkten.

– Jag slutade flänga och prioriterar mig själv, säger den 18 kilo lättare Östersundstjejen.

– Livet var på topp när Lisa Otterhäll började sitt första restaurangjobb efter gymnasiet. Alla var unga och säsongsanställda och det var mycket jobb och mycket fest.

– Jag satt aldrig ner och åt utan gick och plockade lite här och där. Det fanns ju alltid mat i närheten.

Oregelbundna arbetstider, öl och småätande blev hennes fällor, ser hon idag. På fem år gick hon upp 25 kilo.


Maten problemet

– Jag åt inte godis utan det var maten som var mitt problem. Jag hoppade över allt som var fett. Men då och då slank det ner en pizza som satte sig bergfast direkt.

Hon provade olika dieter och cyklade fyra mil om dagen. Inget hjälpte. En backpackerresa i Asien och Australien blev vändpunkten. Plötsligt prioriterade hon sig själv:

– Jag slutade röka och flänga runt. När jag fick tid att lugna ner mig hittade jag detta sätt att gå ner i vikt vilket var till stor hjälp.

För första gången skaffade hon sig riktiga matvanor. Det fick kilona att släppa.


Minskat 19 centimeter

– Inget kan rubba min lunch klockan tolv. Då sitter jag ner och tar det lugnt, var jag än är.

Hon har minskat midjemåttet från 97 till 78 centimeter och tappat 18 kilo. Äter numera fett med gott samvete från olja och nötter. I dag strålar hon av hälsa.

– Jag har aldrig mått så här bra! Nu har jag fått bättre kondition och självförtroende och är nöjd med mitt utseende igen.


Tonårsbyxorna passar

I dag kan hon springa som hon alltid drömt om. Egen tid med bra musik i öronen. En annan belöning är att kunna ha tonårsbyxorna igen. Något hon aldrig trodde skulle hända, men nu är de nästan för stora. Lisa extraknäcker fortfarande på restaurang. Men jobbet inte längre sätta sig på kroppen.

– Det var kul år som säsongsarbetare, men nu är det annat som gäller!


Detta fixade Lisa med en annan medtod fast med nästan samma tänk..

Visst har hon varit duktig..



Namn: Lisa Otterhäll

Bor: Östersund

Familj: Föräldrar i Stockholm och Bollnäs

Yrke: Student

Längd: 166 cm

Startvikt: 91 kg

Vikt nu: 73 kg

Målvikt: 69 kg till att börja med

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Persson - 27 april 2015 19:25


   Hej. Jag gjorde min magsäcksförminskning oktober 2013 o har gått ner -58 KG.  Har stått still i 6 månader i vikten men kroppen förändrar sig hela tiden sen dess. Jag har mått så bra och ångrar inte att jag fick göra denna operation. Det so...

Av Lisa Persson - 25 april 2015 09:22


I  Hej o godmorgon på dig.  Är i Sandviken hos min älskling sen i onsdags. I dag åker vi förbi sommarstuga på väg hem till Vikarbyn.  Hoppas du får en härlig lörda.  Love Lisa      ...

Av Lisa Persson - 16 april 2015 07:42


Ja önskar dig en underbar dag i dag. Har varit med på #radiodalarna nu på morgonen.  Kommer att lägga upp det om en stund.  Hoppas du kommer att tycka det är intressant och att du också tar jägarexamen.      ...

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:32


 

Av Lisa Persson - 14 april 2015 10:27

Jag fick nyss en inbjudan att få vara med på torsdag morgon o få prata om vad jag vill i 5 minuter.  Har bestämt mig nu vad jag ska prata om.  Men det får ni lyssna på kl 06.20. ;-) ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards